Първите коли, разработени във виртуална реалност и от екипи, които не са физически заедно, съвсем скоро ще са на пазара. Това са моделите на Honda Prologue и PilotTrailSport.

От компанията посочват, че ограниченията по време на пандемията и работата от разстояние са били голям фактор за навлизането на VR технологиите, но освен това виждат множество причини да смятат това за бъдещето на автомобилния дизайн.

Pilot

Изцяло обновеният високопроходим автомобил Honda Pilot е първата серийно произвеждана кола, при която е използван VR.

Honda има план за $40 милиарда за електрификация на автопарка до 10 години

Honda има план за $40 милиарда за електрификация на автопарка до 10 години

Още през ноември компанията обяви планове да пусне 10 нови електромобила в страната

В случая инженерите и дизайнерите от Honda са използвали виртуалната реалност, за да тестват различни комбинации от цветове и материали с обратна връзка в реално време от екипите в Лос Анджелис и Япония.

Правени са и други тестове във VR среда, като возилото ще е на пазара през следващата година.

Prologue

Значително по-голяма роля има виртуалната реалност в ефектния електрически SUV Prologue. Заради коронавируса дизайнери инженери са работили по него като компютърен модел. Така и бързо за били извършени голям брой промени по глинения модел, както и по избора на материали и цветове. Интериорът пък е почти изцяло "виртуално" проектиран.

За първи път се прави нещо подобно от компанията и на пазара.

Снимка 599647

Източник: Honda

"Прилагането на виртуална и добавена реалност в процеса на дизайн позволи на нашите инженери и дизайнери да обединят цифрово съдържание и физически активи в поглъщаща среда, която им позволява да взаимодействат с тях", обяснява Матио Геслин, който отговаря за VR технологиите в дизайн студиото на Honda.

Все пак от компанията са категорични, че "човешкият допир" е важен и затова не планират да създават автомобили само и единствено чрез VR. По-скоро гледат на технологията като на инструмент, който помага за по-бързото създаване на по-качествени продукти.