Нискотарифната авиокомпания Norwegian Air, която е изправена пред сериозни проблеми, променя политиката си за носенето на багаж на борда на самолетите. От 23 януари превозвачът ще таксува пътниците си за носенето на чанти и куфари, пише на сайта на компанията.

Новите правила няма да важат за билети, закупени преди 23 януари.

Пътниците, които резервират най-евтините билети, вече няма да имат правото на по-голям ръчен багаж, включен към цената на услугата. Ако клиентите желаят да носят по-голям куфар в салона на самолета, те ще трябва да изберат по-скъп билет или да заплатят допълнително за багаж към цената на билета.

Допълнителната такса ще бъде между 5 и 9 паунда.

Norwegian Air се бори за оцеляването си

Третата най-голяма нискотарифна авиокомпания в Европа се бори за оцеляването си

След години на агресивна експанзия

Компанията обяснява, че по този начин пътуванията ще бъдат по-удобни за всички на борда, както и обещава, че полетите ще заминават навреме, защото багажът в помещенията над седалките ще може да се организира по-лесно.

Допустимият ръчен багаж ще бъде с размери 30х20х38 сантиметра и тегло не повече от 10 килограма. Тези чанти трябва ще бъдат поставяни под седалката на пътниците.

Засега новите правила засягат само нискотарифните полети с билет LowFare. Допълнителното заплащане ще става до 4 часа преди заминаването.

Правилата за ръчен багаж за останалите видове билети - LowFare+, Flex, Premium и PremiumFlex - засега остават непроменени и включват безплатен ръчен багаж. За билетите LowFare+ допустимото тегло е до 10 килограма, а на останалите - до 15 килограма.

Ръчният багаж, който надвишава ограниченията за съответния билет, ще бъде таксуван и поставен в трюма на самолета.

Следователно пътниците ще могат да носят безплатно в салона на самолетите малки чанти, например тясна чанта за лаптоп или от безмитен магазин, която ще бъде поставяна под седалките.

Идва краят на силните времена за нискотарифните авиокомпании

Идва краят на силните времена за нискотарифните авиокомпании

Авиопревозвачите са изправени пред нарастващи разходи и намаляващи приходи

Въпреки че през последните две години Nоrwеgіаn Аіr, която е тpeтaтa нaй-гoлямa ниcĸoтapифнa aвиoĸoмпaния в Eвpoпa, регистрира растеж, превозвачът продължава ce бopи зa oцeлявaнeтo cи. Минлата година компанията поиcĸa oтĸpoчĸa oт oщe 2 гoдини зa изплaщaнeтo нa нeпoгaceни oблигaции нa oбщa cтoйнocт oт 380 милиoнa дoлapa.

Ходът е подобен на тези на другите нискотарифни авиокомпании като Ryanair и Wizz Air, които също въведоха правилата за по-малък багаж в салона на самолетите. През 2018 година Ryanair информира, че пътниците вече ще могат да качват безплатно чанти с максимални размери 30x25x20 сантиметра. Ако багажът е по-голям, клиентите ще трябва да заплащат такса или за приоритетно качване, което струва 8 паунда. Допустимите размери за багаж на Wizz Air са 40х30х20 сантиметра, а таксата за приоритетно качване е между 5 и 15 евро.

Какво означава бизнесът ти да зависи от Boeing 737 Max? Norwegian Air знае най-добре

Какво означава бизнесът ти да зависи от Boeing 737 Max? Norwegian Air знае най-добре

Скандинавската авиокомпания е изправена пред сериозни рискове, но трябва да оцелее