Решението на британските граждани да напуснат ЕС и последвалият силен спад на паунда може да привлече в Лондон повече туристи, особено желаещите да направят изгодно пазаруване.

Така например след Brexit запитванията за посещение  във Великобритания на туристическия сайт Ctrip.com, според компанията, са „подскочили”.  А и преди това броят на китайците, посетили страната през миналата година се е увеличил с 46 на сто, по данни на VisitBritain, пише Bloomberg.

От компанията IAG, собственик на British Airways, заявиха, че отслабването на фунта стерлинг ще увеличи туристическия поток във Великобритания.

„Няма да се учудя, ако видя как туристи от Китай и Близкия Изток се стичат във Великобритания, особено като се има предвид, че падането на лирата повиши тяхната покупателна способност. Хората са готови да пътуват до друга страна заради по евтини с 5,10 или 20 на сто стоки”, посочва производителят на швейцарски часовници Едуард Мейлан.

Например, един от най-скъпите модели на часовниците Cartier може да се купи в Лондон за $154 хиляди, което с новия курс на лирата излиза с 15 хиляди долара по-евтино от Париж.

Увеличението на туристите във Великобритания става и поради изгодното пазаруване на луксозни британски марки като Burberry и Mulberry, които преди страдаха от намалено търсене.

Великобритания заема шесто място в света по разходи за стоки от категория лукс с годишен оборот от 15,5 милиарда евро, и сега таза класация може да се промени.

Повишеният интерес на любителите на пазаруване към Острова може да навреди на търговията в Япония, на казината в Макао или на бижутерите от Хонконг. Например силен е ръстът в последно врем на туристите от Китай към Япония и пазаруване в луксозните магазини на Токио. Но броят им започна да спда с поскъпването на йената.

Анализаторът на  Bloomberg Мишел Ма смята, че в момента шопинг любителите от Китай могат да икономисат до  40% при пазаруване в Лондон заради колебанието на валутите.

Всяко, макар и кратковременно, падане на паунда ще влияе на туристическия поток към Лондон, казва директорът на известните магазини Harrods Майкъл Уорд.

В същото време, обаче, някои луксозни брандове могат повишат цените, ако британската лира остане по-дълго време слаба.

Инвеститорите от своя страна са песимистично настроени към ситуацията в сферата на скъпите стоки в Европейския съюз, за което говори спадът на акциите на LVMH (Louis Vuitton) и на собстненика на Gucci — Kering.