Делът на Samsung и LG на глобалния пазар на телевизори през 2017 г. е бил съответно 26,5% и 14,6%, докато Sony контролира 10,2%, Това позволи на японската компания отново да влезе в челната тройка на производителите в този сектор.
Що се отнася до устройствата с технологията OLED в сегмента на моделите с цена до 1500 долара едноличен господар е корейският производител LG Electronics - неговият дял достига невероятните 96,2%, информира TechNews.bg.
Търсенето на премиум телевизори с OLED екрани помогна на Sony да укрепи позициите си в този сегмент от пазара през миналата година, предаде агенция Yonhap News, позовавайки се на източници от индустрията.
Делът на японския производител на пазара за скъпи OLED телевизори - с цена над 3000 долара - е достигнал 44% през 2017 г., докато година по-рано компанията практически отсъстваше в тази категория.
Според експерти от индустрията, рязкото засилване на позициите на Sony при OLED телевизорите е заплаха за традиционни лидери като Samsung и LG, които се опитват да поставят под свой контрол сегмента на премиум телевизорите с голям диагонал на екрана.
По данни на IHS Markit, делът на LG Electronics на целия пазар за OLED TV е около 92% през миналата година, при общи продажби в размер на над 1,4 млн. телевизора с органични светодиоди.
Анализатори от WitsView очакват тази година продажбите на OLED телевизори да заемат 1,1% от пазара на премиум модели като цяло, конкурирайки телевизорите с квантови точки или QLED TV, разработвани от Samsung.