Почти 90% от смартфоните, закупени в Русия през първото тримесечие на 2024 г., са от китайски марки. За същия период на предходната година техният дял е бил 67%, сочи проучване на руската банка "Руски стандарт", с което ТАСС разполага.
В рамките на проучването, анализаторите от банката са имали предвид практически всички направени за периода покупки в страната на смартфони на марки от Китай, Корея, както и от Америка и Европа, като се имат предвид касовите бележки. След това са определени дяловете на всяка марка, които са сравнени с показателите за първото тримесечие на предходни години.
Така, китайските смартфони се оказаха лидери при покупките в Русия, и то с огромен превес спрямо други популярни в света марки. По-конкретно, събраните данни от банката показат, че от януари до март 2024 г. на китайските марки представляват 88% от всички покупки на мобилни телефони.
Делът им е бил 67% за първото тримесечие на предходната година по-рано и 51% - през първото тримесечие на 2022 година.
В същото време, делът на закупените в Русия смартфони на марки от Северна и Южна Америка и Европа е едва 6% за първото тримесечие. Този дял е бил 21% година по-рано и 23% - през първото тримесечие на 2022 година.