Amazon Web Services изведнъж дръпна шалтера на конкурента на Twitter Parler, след като я свали от облачната си услуга като част от вълната на цензуриране, предаде Zero Hedge. Засега не е ясно кога Parler ще се върне онлайн и даже дали това някога ще се случи изобщо.
"Може никога да не се възстановим", каза главният изпълнителен директор на Parler Джон Маце пред Reuters. "Все още не знаем."
От компанията, която има около 12 млн. потребители, са завели дело срещу Amazon, като по думите на Маце ще пробват да съдят и други свои контрагенти. Въпреки че той не посочи кои ще са това, Parler беше свалена от компанията за обработване на плащания Stripe и от American Express, както и достъпа до базите си данни, намиращи се в Scylla Enterprise. Даже и компанията за корпоративен чат Slack отразя достъпа до Parler. В нея те комуникираха с доброволците, които модерират съдържанието в социалната мрежа.
Официално от Amazon изтъкват, че са отрязали достъпа на Parler до сървърите си, защото социалната мрежа не е можела да модерира ефективно разпространението на "език на омразата", a ходът от тяхна страна беше последван от Apple и Google, които изтриха приложението от магазините си за апликации. Неофициално вероятната причина е, че Parler е мрежа, основаваща се на принципа на свободата на словото, което я превърна в алтернатива за много "десни" потребители в САЩ и извън страната.
От Parler посочиха пред съда, че Amazon обаче не е предоставила доказателства, че социалната мрежа се е използвала за подстрекаване към протестите, случили се на 6 януари тази година. Маце се оплака още, че той и екипа на компанията са получавали заплахи и че непознати хора са се появявали около дома му.
"Същевременно Antifa използва Facebook и други платформи, за да координира бунтове и вътрешен тероризъм от четири години, докато Twitter е пълен със заплахи от насилие, но кои сме ние, за да казваме на "частните платформи" какво могат да позволяват", посочват иронично от Zero Hedge.