Официални снимки на новия Opel Astra трябваше да се появят чак на 9 юни, но нетърпеливи италиански колеги нарушиха ембаргото, така че и ние не можем да чакаме повече, пише АutoBild.bg.

И така - представяме ви може би бъдещия световен автомобил на годината, или поне такива са очакванията ни. Компактният хечбек е заменил консервативния дизайн с по-агресивен, вдъхновен от концепцията Monza. Забелязват се прилики и с новата Corsa. Моделът по размери изглежда същият като сегашното поколение, но с по-скосен покрив и изцяло нова C-колона. Фаровете са с нов дизайн и черни графики и използват последната матрична технология IntelliLux LED. Стоповете също са LED.

Ще произвеждат новата Astra на модулната платформа D2XX. Моделът ще е с 200 кг по-лек спрямо предишното си поколение, ще е по-къс с 23 мм, а колесната му база е намаляла с 49 мм.

Щом теглото е редуцирано, се появяват и по-малки мотори. За първи път в Astra ще има 3-цилиндров мотор с мощност 105 к.с. Над него ще има два 4-цилиндрови двигателя със 145 и 200 к.с., както и 1,6-литров дизелов с три степени на мощността (95, 140 и 170 к.с.). Засега относно разхода на гориво няма конкретни данни, единствено твърдението, че новата Astra ще бъде един от най-икономичните модели в своя клас.

Интериорът също е претърпял промени, вече е по-елегантен, а повечето бутони са заменени с централен сензорен дисплей. Информационно-развлекателната система предлага поддръжка на Android Auto и Car Play. Монтиран е и огромен дигитален дисплей в инструменталния клъстер. Другите новости включват електрическа паркинг спирачка, старт/стоп бутон, чисто нов трилъчов кожен волан, както и елементи в черен гланц.