Голяма промяна ще посрещне пристигащите на Летище София в края на месец юни - Yellow Taxi беше избрана за обслужваща компания на аерогарата.
Контекст: В продължение на 16 години "ОК Супертранс" обслужваше Летище София. Това означава, че колите ѝ имат достъп до специално обозначена с жълта пътека стоянка до Терминал 2.
Изборът на компанията през 2007 г. не мина без скандали, като водачи от други таксиметрови компании даже излязоха на протест в района на аерогарата с мотива, че решението ограничава свободите им.
Междувременно, България се появи на световната туристическа карта, а нискотарифните полети направиха София популярна уикенд дестинация. Пандемията след това удари и по авиокомпаниите, но и по таксиметровия бранш, като намалялата заетост и противоепидемичните мерки отказаха много водачи.
В момента пътуванията се връщат към нивата от преди COVID-19 и това прави обслужването на летището много атрактивно. Концесионерът SOF Connect направи заявки за промени във всички направления, като явно сред тях е и наземният транспорт.
Детайли: Летище София е провело тръжна процедура "с участието на най-големите таксиметрови фирми в София", става ясно от официалното съобщение. Договорът с Yellow е за 5 години, но в зависимост от представянето на компанията може да се удължи с още 3.
От 1 януари 2025 г. поне 5% от месечните таксиметрови пътувания от летището трябва да се извършват с електромобили, а година след това процентът да е скочил двойно. За целта SOF Connect "се ангажира да предоставя допълнителни финансови стимули за такси компанията".
Какво да очакват потребителите:
- Максимално време на изчакване до 5 минути 24 часа в денонощието и 7 дни в седмицата съобразно полетното разписание;
- Постоянно присъствие на екип, който следи за качеството на услугата и помага при товарене и разтоварване на багажа;
- Автопарк с до 7-годишен експлоатационен срок и най-малко Евро 5, както и 10% дял на колите, произведени през изминалата година;
- Седалки за бебета и деца в такситата;
- ПОС терминали;
- Възможност за предварителна проверка на стойността на услугата и безкасово плащане чрез мобилното приложение на компанията.
В прав текст: "Наземният транспорт от и до летището е съществена част от пътническото преживяване. Изборът на компания, която да предостави услуга в съответствие с най-високите стандарти при таксиметровия превоз, е стъпка за повишаване на пътническия комфорт и част от летищната трансформация с грижа към клиента", е цитиран да казва изпълнителният директор на Летище София Хесус Кабайеро.
Източник: Летище София
От друга страна: Обслужването на летище като софийското не е без предизвикателства. Мнозина през годините са попадали в ситуация при кацане на няколко самолета в рамките на кратко време след това да се окаже трудно намирането на свободно такси от обслужващата компания. Това ще е сериозно изпитание за организацията в Yellow.
Освен това, въпреки начертаването на пътеката до таксиметровата стоянка, летището продължава да има проблем с "копърките" - таксиметрови автомобили, возещи на силно завишени цени, които обикалят пред терминалите в търсене на по-слабо запознати пътници. Поне в началото вероятно ще има още по-масирани опити да се "дърпат" пристигащи пасажери, които не са разбрали за настъпилата промяна.
mladen-stefanov
на 29.05.2023 в 14:12:24 #1В белите страни до летищата има влак, метро, гр. транспорт 24/7/365 в годината. Оххх...ама то това е за белите страни, а ние не сме от тях.