Преговорите между италианското правителство и китайската Dongfeng Motor Group за изграждането на автомобилен завод в Италия, са в напреднал етап. Това заявиха източници на Reuters.

Италия се опитва да привлече друг голям автомобилен производител в страната, освен Stellantis, който е единственият голям автомобилен производител в Италия, чиито марки включват Fiat и Alfa Romeo.

Това не е особено добра новина за България, тъй като през март стана ясно, че китайската автомобилна компания оглежда Бургас като потенциална локация за строителство на завод за електрически автомобили.

Както Money.bg писа тогава се е оглеждало място на евентуалния бъдещ завод в община Бургас. Това беше потвърдено от Юлиан Чебишев, шеф на българското представителство на Voyah и още три марки на Dongfeng.

Както изглежда засега плановете са отпаднали. Според източниците на Reuters правителството на Рим може да се присъедини към Dongfeng с миноритарен дял в инвестицията, която има за цел да създаде център за цяла Европа.

Dongfeng оглежда Бургас като потенциална локация за строителство на завод за електрически автомобили

Китайски автомобилен гигант оглежда Бургас за изграждането на завод за електромобили

Компанията планира да изнесе в Европа производствата на два модела

Потенциалната сделка може да включва и други ключови инвеститори, включително италиански компании от сектора на компонентите, добавиха те.

Националистическото правителство на италианския премиер Мелони иска да увеличи местното производство на автомобили до 1,3 милиона автомобила годишно, от под 800 000 през 2023 г.

Stellantis и властта обсъждат възможното увеличаване на италианското годишно производство на групата до един милион коли до края на десетилетието. 

Китайската компания, която обмисля да произвежда над 100 000 коли годишно в Европа

Китайската компания, която обмисля да произвежда над 100 000 коли годишно в Европа

Италия се опитва да привлече производител на автомобили, след като наяве излязоха плановете на Stellantis за съкращаване на работни места

Италия преговаря с други големи автомобилни производители, включително китайската Chery Auto, за потенциални инвестиции в страната.

Миналата седмица Мелони отиде в Китай, за да засили сътрудничеството с втората по големина икономика в света и да възстанови търговските връзки, след като Италия напусна схемата "Един пояс, един път".