Китайската Dongfeng Motor Group Co. преговоря с италианското правителство за производство на автомобили в страната. Dongfeng е партньор на производителя на Fiat Stellantis NV, преговаря за завод в Италия с капацитет за производство над 100 000 автомобила годишно. Това е заявил ръководителят на операциите в Европа Куан Сие, предаде Bloomberg.
Италия се опитва да привлече друг производител на автомобили в страната, след като наяве излязоха плановете на Stellantis за съкращаване на работни места и преместване на производство към места с по-ниски разходи.
"Италия е един от най-големите автомобилни пазари в Европа и за един китайски автомобилен производител, който има местно производство, това означава, че можете да снабдявате всички други страни в района", заявява ръководителят на операциите в Европа на компания по време на интервю в Милано.
Разговорите с Рим продължават и правителството ще предложи на Dongfeng някои възможности за производствени обекти през следващите няколко седмици според неговата информация.
Планът потенциално създава среда за правителството и Stellantis за по-дълбоки конфликти. Главният изпълнителен директор Карлос Таварес по-рано този месец предупреди, че трябва да вземе "непопулярни решения", ако китайски производител на електрически превозни средства създаде шоурум в Италия.
Dongfeng Motor произвежда автомобили Peugeot и Citroen с марката Stellantis в Китай, но и си партнира с Honda и Nissan. В момента е под натиск в Китай, където търсенето на бензинови автомобили намалява. Откакто достигнаха своя връх през 2017 г. с 2,83 милиона доставки, продажбите на Dongfeng паднаха до 1,72 милиона миналата година, което е спад от 38 процента.
"В Италия можете да се възползвате от цялото наследство, което страната има в автомобилната индустрия", смята Сие.
По думите му въпреки, че Dongfeng "силно" вярва в електрическо бъдеще, отсега за Италия автомобилният производител ще трябва да се съсредоточи върху хибридните автомобили.
Италия изостава от европейските страни в приемането на електромобили. Миналата година превозните средства, задвижвани с батерии, са представлявали около 4% от продажбите, което е доста под средното за Европа от почти 15%, според консултантската AlixPartners.