Nike отчита огромен ръст в онлайн продажбите след спада, предизвикан от коронавируса. Американската компания отбеляза 82% ръст на онлайн продажбите през периода юни - август, компенсирайки спадащите приходи в магазините си, предаде BBC.

Nike отчете приходи от 10.6 милиарда долара във вторник след като много от ключовите пазари на компанията се възстановиха, включително Китай. За предишното  тримесечие приходите са намалели с повече от една трета, като затварянето и блокирането на магазини в световен мащаб оказа голямо влияние на Nike.

75% ръст на интернет продажбите не спаси Nike от загуба

75% ръст на интернет продажбите не спаси Nike от загуба

Приходите спадат с 38%

Главният изпълнителен директор Джон Донахо заяви, че преминаването към онлайн продажби може да се превърне в постоянна тенденция. "Знаем, че дигиталният свят е новото нормално. Потребителят днес е дигитално насочен и просто няма да се върне обратно", каза Донахо.

Продажбите растат на основните пазари на компанията, включително Китай, Япония, Южна Корея и Великобритания, докато северноамериканският пазар отчита спад.

Nike използва своя уебсайт и приложения за пазаруване, за да пусне в продажба обувки с ограничена серия. Гигантът за спортно облекло се трансформира, за да продава директно на клиенти през последните няколко години, намалявайки присъствието си в магазините и партньорите на дребно. Докато много фитнес зали са затворени по време на пандемията, производителите на спортни облекла съобщават за силно търсене на кежуал облекло, защото все повече хора работят и спортуват у дома.

Съперникът на Adidas съобщи миналия месец, че наблюдава подобряване на тенденциите в продажбите, а производителят на йога облекло Lululemon отчете 157% скок в своя онлайн бизнес.

Nike отказва да продава продуктите си в Amazon

Nike отказва да продава продуктите си в Amazon

Спортният гигант ще се фокусира върху директните продажби

Подобно на много други търговци на дребно, Nike все още ограничава броя на хората, които могат да влязат в магазините, в опитите за за ограничаване на разпространението на вируса.