Десетилетия наред De Beers e водещото име в света на диамантите. Компанията съществува от 1888 година и дълго време беше собственост на фамилията Опенхаймер. от 20-те години на 20 век този бизнес се превръща в най-значимото име в една от най-доходоносните индустрии.

Преди малко повече от 10 години фамилията Опенайхмер продава дела си в De Beers на компанията Anglo American и нещата се променят.

Business Insider разказва за историята на възхода и падението на този монопол за милиарди долари, който "буквално смазваше конкуренцията и изпадналите във финансови затруднения правителства от 10 век насам".

Диамантите стават символ на любовта благодарение на De Beers

Впрочем, това е съвсем логично, тъй като самата De Beers става това, което е днес заради една любовна история - любовта към парите.

В началото търговия с диаманти е имало основно в Индия и Бразилия. С откриването на диаманти в Южна Африка търговията незабавно се разраства и става много по-малко печеливша.

De Beers повишава цените на диамантите отново заради пик в търсенето

Купувачите са "гладни" за диаманти и най-голямата компания в индустрията увеличи отново цените

Бизнесът на компанията се възстанови към предкризисните нива

До средата на 19 век диамантите са рядкост и могат да бъдат видени само на ръката на някой монарх. Диамантената треска, която започва в Южна Африка във втората половина на 19 век обаче, наводнява залива с диаманти, което- както всеки добър бизнесмен знае, убива търсенето.

Тогава има явна нужда от находчивост и реклама, за да бъде запазена репутацията на диамантите като нещо ценно и търсено и тук на преден план излиза De Beers.

Историята на De Beers започва с родения в Англия бизнесмен Сесил Роудс

Предприемачът навлиза в диамантения бизнес в Южна Африка, като дава водни помпи под наем на миньори преди сам да закупи диамантени полета. Роудс усеща, че е навлязъл в неразработен пазар и купува диамантени полета, между които и поле, собственост на два братя на име "de Beer."

През 1880 година той създава De Beers Mining Company. Тенденцията в добива на диаманти е съдружието с по-малки групи, за да се сформират по-големи. Така само за няколко години De Beers става собственик на практика на всички диамантени мини в Южна Африка.

През 1888 година е създадена De Beers Consolidated Mines Ltd., която на практика държи монопола над целия добив и разпространението на диаманти от Южна Африка

De Beers приема много форми по цял свят, докато влиянието й в диамантената търговия се разраства

За да контролира предлагането, а оттам и цените, Роудс създава разпространителски подразделения чрез "Диамантения синдикат," в това число "The Diamond Trading Company" в Лондон и "The Syndicate" в Израел.

Притежателите на права за добив на диаманти и доставчиците обединяват усилията си с De Beers, защото техните интереси са същите - създаване на недостиг на диаманти и последващи високи цени.

И докато други суровини отчитат колебания в цените през годините, цените на диамантите нарастват постоянно след Голямата депресия.

Роудс умира през 1902 година, но дотогава De Beers контролира 90% от добива и разпространението на диаманти в света, но впоследствие Ърнест Опенхаймер превръща компанията в огромна бизнес империя.

De Beers: Търсенето на диаманти в света расте, въпреки спада напоследък

De Beers: Търсенето на диаманти в света расте, въпреки спада напоследък

Продажбите на диаманти за 2021 г. като цяло са по-големи отколкото през предпандемичната 2019 г.

Опенхаймер, който е конкурентен производител на диаманти и има собствена компания (Anglo American Corporation), на практика успява да купи мястото си в борда на директорите на De Beers през годините. До 1927 година той е председател на борда на директорите.

Под ръководството на Опенхаймер De Beers сключва ексклузивни договори с доставчици и купувачи, което на практика изключва възможността човек да заобиколи De Beers в търговията с диаманти.

Структура на бизнеса през 20 век

Структурата на бизнеса на компанията остава същата през по-голяма част от 20 век - подразделение на De Beers купува диамантите. De Beers определя количеството диаманти, които искат да продадат и на каква цена, за цялата година. Всеки производител ще получи дял от общата продукция, а купувачите вземат диамантите си и ги препродават на места като Антверпен и Ню Йорк.

Световният спад в цените на диамантите през 30-те години на миналия век принуждава фамилията Опенхаймер да стартира популярната си маркетингова кампания "Диамантите са вечни."

Синът на Ърнест - Хенри, пътува до Ню Йорк през 1938 година, където се среща с рекламната агенция N. W. Ayer. САЩ вече е смятан за следващия голям пазар на диаманти и затова е измислен много ефективен план за продажбата на диаманти на американците - да бъдат убедени, че диамантите са равни на любов. Формулата определено успява и работи до днес.

De Beers все още е компанията, която определя цените на пазара.

Кой и как може да забрани на бижутерската индустрия да предлага руски диаманти

Кой и как може да забрани на бижутерската индустрия да предлага руски диаманти

САЩ подозира, че чрез приходите на руската държавна компания "Алроса" се финансира войната в Украйна