Международната корпорация за добив на диаманти De Beers намали продажбите си на диаманти през десетия бизнес цикъл на тази година (6-21 декември) с 24% спрямо предишния цикъл - до 332 млн. долара. Това сочат предварителните данни за продажбите на компанията, съобщи Прайм.

Предишният бизнес цикъл продължи от 8 до 23 ноември и тогава продажбите на компанията са възлезли на 438 милиона долара. На годишна база, продажбите на диаманти на De Beers през десетия бизнес цикъл намаляват с 26,5%.

"Търсенето на необработени диаманти продължи да бъде с "положителен знак" в последния цикъл на продажбите през 2021 г., въпреки че, както се очакваше, видяхме известно въздействие върху продажбите преди сезонното затваряне на фабрики в Южна Африка през коледния период", коментира ръководителят на компанията Брус Кливър.

Той също така отбелязва, че въпреки трудностите заради пандемията, продажбите на диаманти за 2021 година като цяло са по-големи отколкото през предпандемичната 2019 г. и значително по-високи спрямо 2020 година. "Потребителското търсене на бижута с диаманти продължава да върви добре през празничния сезон, като компанията очаква благоприятни условия за търговия през новата година", казва Кливър.

De Beers повишава цените на най-търсените диаманти

Най-търсените диаманти стават още по-скъпи

Някои категории скъпоценни камъни са поскъпнали с 10% през месеца

Международната корпорация De Beers се занимава с добив, обработка и продажба на естествени диаманти, както и с производство на синтетични диаманти за промишлени цели. Основана е през 1888 г. в ЮАР.