Американската хранителна компания Kellogg Co се съгласи да продаде своя бранд бисквити Keebler biscuits и други активи на производителя на шоколада Nutella - Ferrero за 1,3 милиарда долара.

Сделката е четвъртото придобиване за италианския производител на бонбони от 2017 година, тъй като Ferrero цели да развие бизнеса с шоколад и бисквити, пише Reuters. Kellogg е отличен стратегически продукт за семействата според председателя на италианската компания Джовани Фереро.

Ferrero ще инвестира в бисквитения бизнес, защото тази категория представлява значителна част от консумацията извън храненето. От компанията очакват сделката да създаде ценни контакти с партньори от американския пазар. Тя трябва да приключи до края на юли през настоящата година.

Бизнесът на Kellogg e имал нетни продажби от близо 900 милиона долара за 2018 година. Италианската компания, основана в Алба през 1946 година, води доста агресивна политика на придобиване. Зад нея стои Джовани Фереро, който поема компанията след смъртта на баща си през 2015 година.

Групата купува пренебрегвани компании за хранителни продукти и се стреми да ги съживи чрез инвестиции и иновации. Миналата година Ferrero е придобила бизнеса на Nestle в САЩ, а по-рано и компаниите Ferrera Candy за сладки храни, но без шоколад и Fannie May chocolate group.

В резултата на тези придобивания приходите на италианската компания стигат до 12 милиарда долара за фискалната година, приключила през 2018-а.

Еvercore и Goldman Sachs са били съветници на Kellogg, а JP Morgan Securities и Davis Polk & Wardwell LLP съветват Ferrero относно сделката.