Италианската компания Lavazza придобива бизнеса с кафе на Mars, включително системите Flavia и Klix, за да разшири продажбите си в САЩ.
Придобиването позволява на популярния производител на кафе да разшири дейността си в офис кафемашини и автомати за продажба, а сделката е за 650 млн. долара, според източници на Bloomberg.
Бизнесът с кафе на Mars Drinks има продажби от около 350 млн. долара през 2017 г. и има около 900 служители, според изявление на компаниите. Сделката включва и кафе операции в Германия, Великобритания, Франция, Канада и Япония.
Компаниите за потребителски продукти, които страдат от отдръпването на клиентите от обработените храни и напитки на масовия пазар, все по-често виждат кафето като ключов източник на растеж.
Надпреварата за увеличаване на мащаба на бизнеса накара Coca-Cola да купи британската верига кафетерии Costa Coffee, а Nestle започна да продава продукти на друга подобна верига - Starbucks. JAB Holding прибави към активите си Keurig Green Mountain, Peet's, Stumptown и други марки.
"Това придобиване се вписва идеално в нашата международна стратегия за разширяване, целта за укрепване на ключовите пазари, както и стремежа към все по-тясна връзка с крайните потребители", каза Антонио Баравале, изпълнителен директор на Lavazza Group.
Lavazza получи финансиране от около 400 млн. евро за покупката от група банки, включително Intesa Sanpaolo, UniCredit и италианското звено на BNP Paribas - BNL, твърдят източниците на Bloomberg.
Klix, създадена през 1973 г., е марка автомати за напитки, а Flavia, създадена през 1984 г., предлага кафемашини за офиси. Най-новата сделка на Lavazza последва придобиването на миналата година на италианската Nims, специализирана в продажбата на кафе капсули и машини от врата до врата в Италия, купуването на канадския производител на органично кафе Kicking Horse Coffee, както и френската марка Carte Noire.