Италианската компания Lavazza придобива бизнеса с кафе на Mars, включително системите Flavia и Klix, за да разшири продажбите си в САЩ.

Придобиването позволява на популярния производител на кафе да разшири дейността си в офис кафемашини и автомати за продажба, а сделката е за 650 млн. долара, според източници на Bloomberg.

Lavazza с план да завладее пазара на кафе

Една от най-популярните марки за кафе у нас има план да завладее световния пазар

Производителят е готов да насочи 1,5 милиарда евро за придобивания

Бизнесът с кафе на Mars Drinks има продажби от около 350 млн. долара през 2017 г. и има около 900 служители, според изявление на компаниите. Сделката включва и кафе операции в Германия, Великобритания, Франция, Канада и Япония.

Компаниите за потребителски продукти, които страдат от отдръпването на клиентите от обработените храни и напитки на масовия пазар, все по-често виждат кафето като ключов източник на растеж.

Италианската illy дразни апетита на гигантите в индустрията на кафето

Италианската illy дразни апетита на гигантите в индустрията на кафето

Компанията не иска да се продава, но обмисля пускане на акции на борсата

Надпреварата за увеличаване на мащаба на бизнеса накара Coca-Cola да купи британската верига кафетерии Costa Coffee, а Nestle започна да продава продукти на друга подобна верига - Starbucks. JAB Holding прибави към активите си Keurig Green Mountain, Peet's, Stumptown и други марки.

"Това придобиване се вписва идеално в нашата международна стратегия за разширяване, целта за укрепване на ключовите пазари, както и стремежа към все по-тясна връзка с крайните потребители", каза Антонио Баравале, изпълнителен директор на Lavazza Group.

Италианската кафе индустрия е напът да бъде превзета от световни гиганти

Италианската кафе индустрия е напът да бъде превзета от световни гиганти

Конкуренцията на традиционния пазар се засилва

Lavazza получи финансиране от около 400 млн. евро за покупката от група банки, включително Intesa Sanpaolo, UniCredit и италианското звено на BNP Paribas - BNL, твърдят източниците на Bloomberg.

Klix, създадена през 1973 г., е марка автомати за напитки, а Flavia, създадена през 1984 г., предлага кафемашини за офиси. Най-новата сделка на Lavazza последва придобиването на миналата година на италианската Nims, специализирана в продажбата на кафе капсули и машини от врата до врата в Италия, купуването на канадския производител на органично кафе Kicking Horse Coffee, както и френската марка Carte Noire.