Запознайте се със Силвия Павлова. Младата бизнес дама е един от примерите за успешни предприемачи у нас. Тя е управител на компанията за био козметика Orenda Group, позната под търговската марка Wooden Spoon. Павлова е стартирала с изработката на натурални продукти "почти на шега и като хоби" преди 10 години.

Малко по-късно следва изтегляне на банков бизнес кредит. Към днешна дата компанията изнася на 36 пазара по света. Най-големите от тях са Словакия и Чехия, където био продуктите са сред най-продаваните марки.

Фавиол Сефери - предприемачът от Бургас, който генерира 2 милиона лева месечно със собствена марка парфюми

Предприемачът от Бургас, който генерира 2 милиона лева месечно със собствена марка парфюми

Козметиката на българската компания достига до най-големите световни пазари

Първата инвестиция на OrendaGroup преди 10 години е в размер на 5000 лева. Днес компанията инвестира 5 милиона лева за изграждане на ново производство в Божурище, което трябва да стартира през септември. Фабриката ще разполага и с "анти стрес" зеленчукова градина за почивка на служителите.

Как започва всичко?

"Всичко започна на майтап. Имах нужда да съм полезна по някакъв начин за хората и за себе си и да вярвам в това, което правя. Бях разочарована от бизнеса, при който на първо място са парите, а след това са хората и тяхното здраве. И реших да си направя едно утопично оазисче, което да създава чисти неща - за хората, за децата и за природата", разказва ни Силвия.

Така постепенно натуралната био козметика се създава в успешен бранд и набира все повече клиенти както в България, така и в чужбина.

"Още на втория месец изнасяхме в осем държави. Отидохме на едно изложение в Германия, за което родителите ми събраха пари за самолетен билет. Имахме само пет продукта, но станахме още по-видими."

Силвия Павлова залага на козметика с хранителен клас суровини, която дори е ядлива. Компанията стартира с двама души - Силвия и един служител, който работи във фирмата и до днес. По-късно като съсобственици се присъединяват нейният съпруг и приятелят им Яни Драгов - основател на Smart Organic. Днес компанията има 25 служители, с които са "като семейство".

Машини в полза на хората и по-добри условия на труд

"При нас много голяма част от процесите са дигитализирани. Искаме да превърнем компанията в машина, която да може да генерира такъв оборот, че тази шепа хора, които работят за нас да се чувстват много добре и да работят по-малко."

"Ергодизайн" - умната фабрика за бутикови мебели от Русе, която трябваше да намали хора за сметка на машините

Българската умна фабрика за бутикови мебели, която трябваше да намали хора за сметка на машините

Все по-дигитализираното предприятие е семеен бизнес, ръководен от бaща и дъщеря

Силвия Павлова е категорична, че образованието играе важна роля за развитието на успешен бизнес. Самата тя учи в различни места по света, сред които Франция и САЩ. Винаги обаче е знаела, че ще се завърне в България и ще работи именно тук, където по думите й бизнес средата е много предразполагаща и все по-благоприятна.

Колкото до проблема, свързан с недостига на кадри, според бизнес дамата това ще накара работодателите да станат по-гъвкави и да предлагат по-добри условия за своите служители, което в крайна сметка е добре за пазара на труда като цяло.

Съвсем скоро Силвия Павлова ще участва в специално бизнес събитие на Investor Media Prо, за което вече се вълнува и на което със сигурност ще има какво да сподели за успеха в бизнеса. 

Силвия Павлова е част от менторите на конкурса Founders Today 2024, на което Money.bg е медиен партньор.

Цялото интервю може да видите във видеото!