В европейски води ще плават едни от първите задвижвани с водород контейнерни кораби в света. Плавателните съдове ще се движат между холандския град Ротердам и норвежката столица Осло (около 700 морски мили), става ясно от съобщение на компанията ABB, която осигурява някои от ключовите им системи.

Двата 135-метрови кораба ще бъдат захранвани от 3,2-мегаватови водородни клетки с резерв от дизелови генератори.

Австралия възнамерява да печели по близо $1 млрд. годишно от водород

Австралия възнамерява да печели по близо $1 млрд. годишно от водород

Като цяло страната ще вложи милиарди долари в тази промишленост в следващите години

Според изчисленията на собственика - глобалната логистична компания Samskip Group, всеки от съдовете ще може да избегне около 25 000 тона въглеродни емисии годишно, когато използва горивните клетки и зелена брегова енергия на пристанищата.

Корабите се строят в най-голямата индийска корабостроителница - Cochin Shipyard, и трябва да бъдат доставени съответно през третото и четвъртото тримесечие на 2025 г. Очакването е, въпреки иновативната система за задвижване, да се представят на същото ниво като конвенционалните кораби.

Пътнически влакове на водород ще пуснат в Русия

Пътнически влакове на водород ще пуснат в Русия

Проектът обаче се отлага от тази за 2025 година

На водорода, произведен от ВЕИ енергия, се гледа като на перспективна алтернатива на традиционните горива - особено в авиацията и корабоплаването, където чисто електрическото задвижване е по-непрактично. Затова и проектът е съфинансиран от норвежкото държавно предприятие ENOVA към Министерството на климата и околната среда на страната.