Суровините за производство на батерии поевтиняха значително. Причините за това са няколко, като основната е поевтиняването на лития, пише Bloomberg. За сравнение, миналата година металите за батерии като литий, никел и кобалт станаха още по-скъпи, а производителите на автомобили бяха доста притеснени и заради дългосрочния недостиг.
Пазарът обаче напълно се преобърна. Цената на лития е паднала с почти 70%, а никелът е поевтинял с около 40%. Кобалтът също е поевтинял.
Спадовете на цените са отчасти причинени от забавянето на растежа на продажбите на електрически автомобили и увеличаването на доставките от Китай, Индонезия и Демократична Република Конго.
"В момента със сигурност има достатъчно предлагане на всички тези суровини", коментира стоковият анализатор Колин Хамилтън от BMO Capital Markets.
Мащабното разширяване на китайския производствен капацитет, подпомогнато от правителствена подкрепа, също гарантира, че предлагането на батерии надвишава търсенето.
Източник: money.bg
Спад на търсенето на електромобили
Миналата седмица германският автомобилен гигант Volkswagen обяви, че отлага вземането на решение за определяне на конкретна локация за строеж на четвърта фабрика за батерии в Европа. Причината за това решение е, че търсенето на електромобили на Стария континент изостава. Това заяви ръководителят на компанията Оливер Блуме, цитиран от Reuters.
От Volkswagen разглеждаха няколко локации за изграждането на гигафабрика в Европа, след като отложи избора на терен с една година. В списъка с държави се открояваха Чехия, Унгария, Полша и Словакия.
Както Money.bg писа, миналият месец от Volkswagen Group съобщиха, че "притеснително" за тях, поръчките за електрически автомобили в Европа са намалели до 150 000. Това е с 50% по-малко от миналогодишните, възлизащи на 300 000.
На този фон представители на властите в Чехия съобщиха, че ще започнат да предлагат предложеното от тях място за фабрика на Volkswagen на други потенциални инвеститори, тъй като не могат да си позволят да чакат повече.
От Volkswagen заявиха, че остават ангажирани с електрическата мобилност в Skoda Auto, най-големият износител на Чехия и икономически лидер, и изпълнява програма за пускане на нови електрически модели през следващите години.
Европа е мястото за 64% от доставките на електромобили на Volkswagen през тази година. Китай пък е най-големият пазар на автомобилния производител по отношение на печалби. Там са продадени 117 100 модела (+4%). Доставките на електромобили в САЩ са нараснали със 74% до 50 300, пише специализираното издание Electrek.