Нетната печалба на Coca-Cola Hellenic Bottling Company за първото тримесечие е отбелязала ръст от 11 на сто на годишна база, достигайки 28 млн. евро, съобщават regal.bg.

Увеличението в печалбата се дължи главно на пазарите в България и Румъния поради стабилния ръст на продажбите, осъществяване на заплануваните увеличения в цените, както и на развитието на подходящ продуктов микс, казват от Coca-Cola HBC.

Компанията е реализирала нетни приходи от продажби в размер на 1,373 млрд. евро, или ръст от 9% в сравнение със същия период на миналата година.

Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) се е покачила с 10% до 67 млн. евро. Развиващите се пазари са допринесли с 20 млн. евро към EBIT на компанията за периода. Те са отчели ръст на приходите от 14%. Въпреки този ръст рентабилността е била негативно повлияна от по-високите цени на суровините, по-специално цените на соковете, свързани с дейността на компанията в Русия и Сърбия.

Нетните приходи от продажби на развиващите се пазари са били в размер на 538,8 млн. евро, или ръст от 14% в сравнение със същия период на миналата година.

Компанията е реализирала продажби от 202,2 млн. стека, в сравнение със 184 млн. година по-рано. За ръста на този показател най-голям принос отново имат Румъния и България, наред с Русия, Сърбия и Украйна.

Coca-Cola HBC очаква 7% ръст на общите си продажби за 2008 г. и ръст на EBIT между 11 и 13%.

Във връзка с планираните инвестиции тя очаква капиталови разходи в размер на 550 млн. евро. Наред с това тя смята да инвестира още 130 млн. евро през следващите три години в платформата си за продажби на SAP.