Нетната печалба на Coca-Cola Hellenic Bottling Company за първото тримесечие е отбелязала ръст от 11 на сто на годишна база, достигайки 28 млн. евро, съобщават regal.bg.
Увеличението в печалбата се дължи главно на пазарите в България и Румъния поради стабилния ръст на продажбите, осъществяване на заплануваните увеличения в цените, както и на развитието на подходящ продуктов микс, казват от Coca-Cola HBC.
Компанията е реализирала нетни приходи от продажби в размер на 1,373 млрд. евро, или ръст от 9% в сравнение със същия период на миналата година.
Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) се е покачила с 10% до 67 млн. евро. Развиващите се пазари са допринесли с 20 млн. евро към EBIT на компанията за периода. Те са отчели ръст на приходите от 14%. Въпреки този ръст рентабилността е била негативно повлияна от по-високите цени на суровините, по-специално цените на соковете, свързани с дейността на компанията в Русия и Сърбия.
Нетните приходи от продажби на развиващите се пазари са били в размер на 538,8 млн. евро, или ръст от 14% в сравнение със същия период на миналата година.
Компанията е реализирала продажби от 202,2 млн. стека, в сравнение със 184 млн. година по-рано. За ръста на този показател най-голям принос отново имат Румъния и България, наред с Русия, Сърбия и Украйна.
Coca-Cola HBC очаква 7% ръст на общите си продажби за 2008 г. и ръст на EBIT между 11 и 13%.
Във връзка с планираните инвестиции тя очаква капиталови разходи в размер на 550 млн. евро. Наред с това тя смята да инвестира още 130 млн. евро през следващите три години в платформата си за продажби на SAP.
Crosby
на 13.05.2008 в 03:01:18 #1при инфлацията която я има в бъглария много ясно че ще отчетат по-голяма печалба с покачването на цената! плюс това миналата година през повечето време цената на колата беше 1.69 лева при сегашни 2, като в предходната петилетка колата се търгуваше за 2 лева! от пепси наляха пари много пари за да разработят българския пазар и с оглед на тази конкуренция от кола вместо да дават пари за повече реклама решиха да намалят цената на продуктите си с 15%, което беше голям удар щото хората предпочитаха да си купуват истинска кола, а не аспасия или дерби или там още каквито марки има! голям минус на кока-кола е че нямат лимонада!
лимонадата е продукт номер 1 в комунистическите души на българина!
