Продажбите на дребно в Германия (на сезонно-осреднена база) отбелязаха изненадващо силен ръст от +1.5% м./м. за септември месец (при средни прогнози на пазара за повишение с +0.3% м./м.) след повишение с +0.1% м./м. за август месец (низходяща ревизия от +0.3% м./м. предишна оценка). Това е най-солидният ръст на немските продажби на дребно на месечна база от юни 2001г. насам (когато те качиха с цели +2.9% м./м.), предаде немската федерална статистика.
На неосреднена база, реалните продажби на дребно за септември обаче падат с -3.1% г./г. (при средни прогнози на пазара за по-умерен спад с -1.2%г./г.) след спад с -1.1% г./г. за август месец (низходяща ревизия от -0.8% г./г.). Една от причините за техния по-голям спад г./г. е факта, че през септември 2012г. е имало един работен ден по-малко отколкото през септември 2011г.
За трите месеца до септември (т.е. за Q3 на 2012г.), продажбите на дребно в Германия отбелязват спад с -0.4% 3м./3м. след +0.2% 3м./3м. за Q2 на годината, което не е позитивен сигнал за данните за БВП на страната за третото тримесечие на годината. Средните продажби на дребно за трите месеца юли-септември обаче покачват с +0.1% спрямо средни продажби за месеците юни-август.
От началото на годината до септември, продажбите на дребно в Германия отбелязват спад от -0.3% спрямо същия период на 2011г.
През септември продажбите на дребно за храни, напитки и тютюневи изделия в Германия отбелязват спад от -3.4%г./г. , докато нехранителните продажби падат с -2.9%г./г.
От тези данни е ясно, че въпреки солидния ръст на продажбите на дребно на месечна база за септември, като цяло данни сочат за продължаваща слабост в търговията на дребно и слабия интерес за потребителски разходи. Доказателство за тази слабост са и финансовите резултати от вчера на най-голямата верига магазини за търговия на дребно в Германия - Metro AG, като компанията отчете спад от цели 60% на нетната си печалба за последното тримесечие, обвинявайки за това трудната икономическа среда.