Кръгла маса на тема „Маркирането със стикери във връзка със застраховката „Каско” – за и против” се проведе на 7 февруари 2011 г., информират от КФН.  Събитието, организарано от Асоциацията на българските застрахователи под егидата на Министерство на вътрешните работи и  КФН, събра представители на застрахователните дружества, КФН, МВР, експерти по застраховане, представители на маркиращи фирми, брокери.

Дискусията е отрита от Борислав Богоев, заместник председател на КФН, ръководещ управление «Застрахователен надзор», който е акцентирал върху важността на проблематиката и необходимостта аргументирано да се изложат различните гледни точки по въпроса.

Министърът на вътрешните работи също е взел активно участие по време на кръглата маса, защитавайки позицията, че стикерите по автомобилната застраховка "Каско" трябва да бъдат премахнати и пасивното маркиране да престане да бъде елемент от застраховането. Маркировките и стикерите  при маркирането генерират финансов ресурс за около 40-50 млн. лева годишно, което е излишен разход за клиента и трябва да отпадне, според министър Цветанов.

Практиките да се маркират автомобилите, които имат застраховка „Каско” противоречат на духа на Кодекса за застраховането, Закона за защита на конкуренцията и на Закона за защита на потребителите, също така са в противоречие и с духа на правото на ЕС, чиято основна цел е да осигури защита правата на потребителя и качество на услугите, е позицията на Орлин Пенев, председател на АБЗ. „Пасивното маркиране” на МПС е в несъответствие с разпоредбата в Кодекса за застраховането, съгласно която не могат да се поставят рекламни материали и други белези, индикиращи взаимоотношенията между застраховател и застраховано лице върху застраховано имущество.
Маркирането пряко уврежда конкуренцията, защото има изопачаване на факта, че именно маркировката е средство за гарантиране на по голяма сигурност, отколкото липсата й, е мотивирал становище Орлин Пенев.

Повечето присъстващи са подкрепили тезата за отпадне на маркирането,  тъй като то дава информация коя е маркировачната фирма и кой е застрахователят, което помага на автокрадците подбрано да извършват кражбите. Освен това няма сигурни застрахователни аргументи, че пасивното маркиране защитава срещу кражби.

На кръглата маса са се оформила няколко предложения - КФН да получи от застрахователите и да публикува статистика по риска кражба, заявени и изплатени обезщетения, както и ако остане маркирането, то фирмите, които извършват тази дейност, да бъдат на лицензионен режим, да плащат данъци за всяка една маркировка и да бъдат свързани с базата данни на МВР.

Друго предложение е да остане пасивното маркиране, но без външна индикация, тоест без стикери и видими белези.

По време на форума е станало ясно, че в най-скоро време ще се подготвят текстове, съобразени с дискусията, за законодателни промени по този въпрос, които да бъдат внесени в Народното събрание.