Лада не се продава
04.12.2006 12:08:57
Източник: интернет
Обемите на продажбите през септември и октомври падат. Според информация от компанията, през септември на вътрешния пазар са продадени 46 696 автомобила, което е 24% по-малко от септември 2005 г., а през октомври - 49 927 бр. (-10%).
„Ведомости" припомня, че през 2005 г. "АвтоВАЗ" е произвел 721 500 автомобила, като е продал на вътрешния пазар 648 000 от тях. Приходите през 2004 г. са 160,5 млрд. рубли (близо 4.6 млрд. евро по сегашни цени), а печалбата 4,57 млрд. рубли. Международната асоциация на дилърите на „АвтоВАЗ" наброява 495 компании.
Мениджърът на компанията е заявил, че във връзка с понижаването на търсенето, празниците в края на годината могат да бъдат удължени и конвейерът спрян до 15 януари 2007 г. Според него, основания за тревога все още няма - спадът в продажбите се дължи на сезонни фактори и преди Нова година, с тръгването на рекламни акции и намаления, продажбите ще нараснат.
Сегашната криза е първата, след като „АвтоВАЗ" мина под контрола на "Рособоронекспорт". Подобни ситуации преди са се случвали през 1998 и 2002 г., когато конвейерите са били спрени за две седмици. Най-лошо за компанията стои ситуацията с продажбите в Москва, където се формира 15% от автомобилния пазар на страната.
Според дилърите, спадът се дължи на повишението на цените средно с 4 хил. рубли за автомобил от всяка модификация. По този начин руските автомобили изравняват цената си с по-евтините вносни модели. Например Renault Logan може да се купи в Русия за $9500, Chevrolet Lanos - за $9000, а Lada 21010 - за $9400, Kalina около $9700.
Според плана на "АвтоВАЗ", през 2006 г. ще бъдат произведени около 435 000 автомобила Lada.
Експерти считат, че „АвтоВАЗ" може да си възвърне позицията на пазара, ако предложи по-ниски цени: търсенето се снижава с 10% за месец и ръст на цените от 1.5% не е никак уместен. Ако цените бъдат намалени до $7000-8000, търсенето ще се стабилизира. Но за да бъде снижена цената със средно $1000, трябва програма за сериозно съкращаване на разходите, каквато в „АтоВАЗ" няма.
А и политика за въвеждане на нови модели - Priora е трябвало да замени „десятката" още преди година, а семейството на Samara да излезе в пенсия.
"АвтоВАЗ" има пазар от 2 милиона автомобила през 2006 г. (или +22%), от които обаче на Lada се падат само 35%, който дял ще намалява и по-нататък през 2007 - 2010, ако не се въведат нови модели.
А след това може да спадне и обема на производството, при това още през 2007 г.: ако заводът не снижи цените и не въведе нов модел. Заводът работи на загуба, ако производството е под 450,000 автомобила на година. От компанията посочват, че през 2009 г. ще бъде изкаран на пазара моделът Lada 2116("Проект C").
Гоце
на 05.12.2006 в 16:03:16 #4Е що така с тая хубава кола бе? Бе я какъв тюнинг, какъв цвят! Разхода от 15-20/100 е напълно оправдан. Купувайте, не се скъпете! Ако спре конвейра, цените резко ще скочат и тогава ще ровиме из Кремиковци да ги търсиме....но предприемчиви колекционери - мангали- ще организират скъпи аукциони за Лада.
Само Левски
на 05.12.2006 в 00:02:39 #3ТО И НА ЛАДАТА ДВИГАТЕЛЯ Е НА ФИАТ,ТАКА ЧЕ РУСНАЦИТЕ ОСВЕН ЕДНА ВОДКА ДРУГО НЕ СА ИЗМИСЛИЛИ. Е, ДА И ПИЕНЕТО НА ЕКС И ПАДАНЕТО ПОД МАСАТА Е ТЕХЕН НОМЕР. МАМИНИТЕ ТЕ ДОБРЕ ЧЕ Е ГАЗТА И НЕФТА ИНАЧЕ АФРИКАНСКАТА МИЗЕРИЯ ИМ НЕ МЪРДАШЕ.
friend
на 04.12.2006 в 13:17:53 #2Лада е произвела 721 500автомобила, от които 648 000 са продадени в Русия!!! Останалите 73 500 са продадени в Северна Корея, Куба, Китай и бившите републики, като Беларус Казахстан, Киргистан, Таджикистан и т.н., с които имат дълготрайни договори, и където ги купуват по задължение даржавни предприятия и организации, за да не плащат неустойки. Защо те кажат колко автомобила са продали в реални пазарни условия??? Цената на Шевролет и цената на Лада - еднакви... Ха познайте от три пъти какво бих си купил. Купих си Лада Самара преди години. Добре че ми я откраднаха. Харчеше 14/100!!! Русолизците казват.."моята Лада харчи 5 /100", като че ли сами са си я правили....., или "..никъде не ме е оставяла..." А къде е удобството? А лукса, удоволството от карането??? Да не говорим за доставката: Доставиха ми я без вентилатор на радиатора!!!, без чистачки, без моторче за чистачката на задното стъкло!!!, без резервна гума!!! Всички недоставени неща ми бяха доставени до два месеца от фирмата- вносител, която купуваше тези части от....битака!!!
Неделчо Съботинов
на 04.12.2006 в 12:07:48 #1Помпайте петрол и газ и оставате производството на автомобили на професионалистите. След като има толкова много автомобилни марки по света, които са столетия пред руските технологии, не мога да разбера защо им е да се напъват да откриват топлата вода!?