Окончателният индекс на потребителското доверие на Мичиганския Университет в САЩ за октомври качи до 82.7 пункта (но под предварителни данни за ръст до 84.9 пункта) спрямо 82.6 пункта за октомври месец. Въпреки тази дълбока низходяща ревизия, това е най-силния индекс от септември 2007г. насам и означава, че американските потребители смятат, че икономиката и перспективите пред нея са "най-светлите" от пет години насам. Това е и вторият пореден месец в който индекса качи над нивото от 80 пункта откакто започна последната рецесия в САЩ.

Графика на индекса на потребителското доверие на Мичиганския Университет



Окончателният индекс на текущото потребителско доверие в САЩ за ноември отбеляза ръст до 90.7 пункта (но под предварителни данни за силен ръст до 91.3 пункта) спрямо 88.1 пункта за октомври месец. Това е най-високо ниво на индекса от януари 2008г. насам.

Окончателният индекс на потребителските очаквания през ноември обаче спада до 77.6 пункта (под при предварителни данни за ръст до 80.8 пункта) спрямо 79.0 пункта за октомври месец.

Окончателните 12 месечни потребителски очаквания в САЩ според Мичиганския Университет за ноември са +3.1% г./г. (над предварителните данни за +3.0% г./г.) и спрямо +3.1% г./г. за октомври, а петгодишните инфлационни очаквания са в +2.8% г./г. (спрямо +2.8% г./г. предварителни данни) и +2.7% г./г. за октомври месец.

Причина за тази доста солидна низходяща ревизия на окончателният индекс на потребителското доверие на Мичиганския Университет вероятно са "широко разтръбените" в последно време опасенията около риска от т.н. Fiscal Cliff в САЩ в началото на 2013г.