Японската Suzuki Motor отложи откриването на новия си завод в западна Индия, пише бизнес изданието Nikkei, цитирайки свои източници. Очакваше се той да заработи през април 2020 г., но сега това ще се случи три месеца по-късно.

Решението на компанията е поредният опит на производителите на автомобили страната да се справят със забавящия се пазар. Местното дъщерно дружество Suzuki Motor Gujarat построи нови завод за $550 милиона, който ще помогне за увеличаване на капацитета на компанията в страната с 250 хил. автомобила годишно до общо 2,25 милиона.

Автомобилният пазар в Индия обаче се забавя и най-вероятно тази тенденция ще продължи. Така през 2019 г. продажбите на нови автомобили ще намалеят спрямо предходната година за първи път от пет години насам.

Индия е четвъртият най-голям пазар в света. През 2018 г. там бяха продадени 4,4 милиона нови автомобили, докато в Германия те достигнаха 3,82 милиона. Но продажбите започнаха да падат през ноември миналата година, а спадът достигна двуцифрени стойности през април.

Новината идва на фона на решението на дъщерното Maruti Suzuki, най-големият производител в страната, да съкрати 3 000 души през август.

Във вторник японската компания съобщи, че очаква продажбите в Индия да намалеят с 20 процента до 1,4 милиона за годината, която приключва в края на март 2020 г. Индия отговаря за около 30 процента от приходите на Suzuki. Прогнозата е и за намаление на печалбата с 22 процента до $1,28 милиарда.

За тримесечието, приключило в края на септември, компанията отчита 39,4 процента спад на печалбата. Приходите от продажби падат с 25,2 процента на годишна база, а доставените автомобили намаляват с 30,2 процента.

Индия е изгубила 300 000 работни места в автоиндустрията. Но правителството отрича това

Индия е изгубила 300 000 работни места в автоиндустрията. Но правителството отрича това

Една от най-бързо развиващите се икономики се представя по-зле от очакваното