В деня, в който изтича срокът за всички регистрирани в България фирми да подадат годишния си финансов отчет, от ръководството на производителя на радиатори „Корадо-България” АД направиха пресконференция, за да съобщят именно резултатите си от 2015 година.
Накратко те изглеждат така: 46% ръст на печалбата, 35% ръст на производството и 31% ръст на приходите.
В конкретни числа приходите на дружеството се покачват от 21.121 милиона през 2014 на 27.629 милиона през 2015 година. Нетната печалба се променя съответно от 1.321 милиона на 1.932 милиона лева.
Реализираната продукция от своя страна стига 398 958 броя радиатори през миналата година спрямо 295 187 броя година по-рано. От тях над 17 хиляди всяка и през двете години са били продадени у нас.
На международните пазари ръстът на продажбите възлиза на 34%, като най-забележим е този в Украйна – 140%, и този в Румъния – 76%. Основни пазари за „Корадо груп” остават Русия и Чехия, но от ръководството на компанията обявиха силен ръст на търсенето в страни като Германия, откъдето очакват и голяма поръчка. Сред пазарите са още Дания, Япония, Швейцария, Франция и Швеция.
От ръководството на компанията дадоха и нови данни за развитието на инвестиционната програма на дружеството на стойност 25 милиона лева, която трябва да го превърне в един от десетте лидера в света.
Още през 2014 „Корадо-България” АД инвестира 6 милиона лева в допълнителен производствен капацитет за 600 000 броя. Това наложи и увеличение на служителите с 11%. В момента в завода в Стражица работят 210 души.
Вторият етап от инвестиционната програма предстои да бъде завършен през април 2016 година. В него са били инвестирани нови 4 милиона лева в нови мощности. Чрез тях българското дружество ще започне производство на нов тип радиатори за баня, от които се очаква да произвежда 40 000 броя годишно.
Новите производствени мощности в България трябва да допринесат за голямата цел на дружеството през тази година – до стане №1 по продажби в Европа. За целта обаче трябва да реализира повече продукция от най-големия си конкурент на Стария континент – швейцарската Zehnder. През последната година тя е продала 242 000 броя, а "Корадо" – 220 000 броя.