Гърция е третият чуждестранен пазар, на който eMAG - най-големият е-търговец на дребно в Румъния - ще стъпи, съобщават местни медии. Компанията вече работи в България и Унгария, както и в родна Румъния, като разполага и с 30 шоурума на тези пазари.

Гръцката преса съобщи в понеделник, че eMAG е започнала процедура по търсене на гръцки търговци, които да се включат в платформата. Стоките ще се продават и на румънския портал. Първоначалните планове са гръцкия интернет магазин да заработи от март 2022 г.

Румънските медии твърдят още, че eMAG гледа и към Германия, най-голямата икономика в Европа.

Навлизането на трети чуждестранен пазар бе сред приоритетите на eMAG през 2021 г. Компанията планира да наеме и нови 2 хил. служители.

Търговецът имаше идея да стъпи в Полша, но се отказа. "Причината е, че пазарът е по-развит и изисква друг тип инвестиции от първоначално заложените", коментира той, цитиран от Ziarul Financial и Romania Insider.

eMAG е управлявана от южноафриканския холдинг Naspers, а изпълнителният директор Юлиан Станчу е минотарен акционер в него.

През 2020 г. интернет търговецът е генерирал приходи от 8,93 милиарда леи или 1,8 милиарда евро през 2020 година на трите пазара, на които оперира.

Операциите в северната ни съседка на компанията са допринесли за 5,42 милиарда леи или малко над 1 милиард евро. Дейността в България и в Унгария са допринесли за останалите 2,1 милиарда леи или над 430 милиона евро.

От дружеството отчитат, че този резултат бележи 87% ръст на приходите за 2020 година в сравнение с предходната.

eMAG е основана през 2001 година в Румъния, а в следващите години навлиза на пазарите в България, Унгария и Полша. През 2012 година базираният в Южна Африка гигант Naspers придоби 70% от eMAG.

Компанията разширява и физическото си присъствие на пазарите, на които оперира. Тя отвори първия си физически магазин в чужбина през юни миналата година в Будапеща, а такъв се появи и в София.