Българите все по-често купуват дрогерийни стоки, като расте и интересът към био и натурални продукти. Това отчита годишната класация на най-голямата верига дрогерии у нас dm, която регистрира 20 милиона продадени артикула през последната финансова година.
Развитието на този сегмент е резултат на по-голямото търсене от страна на клиенти, които искат да живеят по-здравословно, коментираха от концерна.
През последната година потребителите са посягали към продукти с природни съставки като напитки от ориз, кокос, овес, както и био мляко и натурална козметика.
Най-често купуваните дрогерийни стоки са за лична хигиена и в ценовия диапазон от 1 до 6 лева. Българите посягат най-вече към шампоани, като средната сума, която са отделяли е от 2 до 3 лева.
Дамите са най-масовите купувачи на дрогерийни продукти, а жените харчат най-сериозни суми за грим. Средно една дама отделя от 9 до 15 лева за гримове.
Грижата за цвета на косата е струвала на българската жена около 5 лева. Тази сума е средно отделяната за бои за коса.
Наблюденията на компанията обаче отчитат, че все по-често към продуктите от дрогериен тип посяга и мъжката част от населението. Силната част от населението купува и артикули като хранителни добавки и стоки за здравословен начин на живот.
Родните жители не правят компромис що се отнася до грижата за красивата усмивка, като за пасти за зъби потребителите отделят около 5-6 лева. Наравно с това се отчита още ръст в средната сметка на клиентите за България за дрогерийни покупки.
Топ 10 на най-купуваните стоки в магазините dm
Вид стока | Цена | |
1 | Шампоани | 2-3 лева |
2 | Бои за коса | 3-5 лева |
3 | Пасти за зъби | 5-6 лева |
4 | Грим | 9-15 лева |
5 | Дезодоранти | 4-6 лева |
6 | Душ гелове | 2-3 лева |
7 | Бебешки кърпички | около 1 лев |
8 | Лакове и грижа за ноктите | около 2 лева |
9 | Сапуни твърди | около 1 лев |
10 | Готови напитки | под 1 лев |