Консорциумът от компании на Sony Group отчете през фискалната 2022 г. (приключила на 31 март 2023 г.) рекордни обеми на продажби, надминавайки за първи път в цялата си история нивото от 10 трилиона йени (повече от 74 милиарда долара по настоящия курс). Това показват данните, публикувани днес от компанията, съобщи ТАСС.
И така, според финансовия отчет на компанията, печалбата от продажби на стоки и услуги на групата компании за първи път в историята си през 2022 г. възлиза на 11,53 трилиона йени (85,4 милиарда долара), т.е. за година показателят е нараснал с 16%.
Почти половината от продажбите са в категориите "видеоигри" и "мрежови услуги", както и в категориите "развлечения" и "технологии".
Нетната печалба на компанията Sony Group е нараснала спрямо предходната година с 6,2% до 937,1 милиарда йени (6,9 милиарда долара).
Японски икономически анализатори отдават успехите на компанията на нарасналите продажби в световен мащаб на нейния "флагман" Playstation 5, на видеоигри и периферни устройства. Освен това, от значение е и (значителното) понижение на курса на японската йена спрямо долара през 2022 г., което също допринесе за увеличение на печалбите на Sony, чийто продажби са насочени за чужбина.