Акциите на компанията-майка на Google - Alphabet Inc. - подскочиха рязко след края на търговията с 6,1% до $1 272,15, след като гигантът отчете по-добри от очакваните приходи за второто тримесечие на годината, предава Bloomberg.

За трите месеца до края на юни продажбите, без изплатените средства на партньори, са достигнали $26,24 милиарда. Анализаторите очакваха $25,55 милиарда.

Това означава, че рекламните бизнес на Google е нараснал с 24 процента. Главният финансов директор Рут Порат посочи, че повечето от ръста е дошъл от мобилни и автоматизирани реклами. Приходите от реклами в Google Shopping са се повишили с 31%.

Alphabet отчете две различни цифри за печалбата заради глобата от $5 милиарда, наложена от Европейската комисия.

Без нея компанията записва печалба от $11,75 на дял, сравнено с $8,9, отчетени миналата година. Google планира да обжалва наказанието.

Google получи $5,1 милиарда глоба заради злоупотреба с монополно положение

Google получи $5,1 милиарда глоба заради злоупотреба с монополно положение

Санкцията бе наложена от Европейската комисия

Ако сумата на глобата бъде включена, печалбата е $3,2 милиарда. Впечатление прави по-големият дял при приходите за собствените услуги на Google, включително търсачката и YouTube - той се увеличава с 26% до $23,3 милиарда.

Освен на продажбите, през второто тримесечие Google отчита и ръст на разходите. Капиталовите разходи подскачат до $5,3 милиарда, или с 87%, от същия период на 2017 г. Главният финансов директор обясни харчовете с маркетинга за cloud подразделението.

Сумата, която Google е платила на сайтове и мобилни партньори, за да разпространяват търсачката и рекламите ѝ, се е повишила до $6,4 милиарда през тримесечието. Това са 23% от приходите от реклами и записват спад от един процентнен пункт спрямо първите три месеца на 2018 г.

Инвеститорите внимават и за растеж и в другите бизнеси на Google. Под графа "Други", която включва облачните услуги, продажбите на хардуер и приложения, компанията отчита ръст от 37% до $4,4 милиарда.