Паритетът между големите телекоми в България беше възстановен, след като и Yettel започна да предлага интерактивна телевизия на своите клиенти. Новата услуга Yettel TV надгражда 5G фиксирания интернет, който компанията вече предлага на десетки хиляди потребители в страната.

Какво представлява: От телекома сравняват Yettel TV по-скоро с международните стрийминг гиганти, отколкото с останалите телевизионни решения на българския пазар. Платформата вече работи на други пазари в Централна и Източна Европа.

Тя поставя в центъра съдържанието, като различните предавания, филми и спортни събития се групират без значение от кой канал идват.

Интерактивните функции включват пауза, превъртане, смяна на аудио пътеката, пълен архив за 7 дни назад и "облачен" запис за до 1 месец на съдържанието, което потребителите искат да гледат отново. Интелигентна система за родителски контрол ще иска PIN код даже и за стандартна телевизия, ако по нея в дадения момент се излъчва съдържание, неподходящо за деца.

Поддържа се 4K съдържание.

Петгодишният план на Yettel за устойчив бизнес

Как може един телеком да развива устойчив бизнес?

Комапнията има четири основни фокуса

Къде и какво ще гледаме: За момента плановете на Yettel TV са два. TV Favorite е с над 100 канала, от които над 65 са HD, а TV Max е с над 200 (от които над 110 са с висока резолюция). Допълнително могат да се добавят пакети със спорт (Diema Extra, Max Sport), филми (HBO) и друго съдържание. Първите 1000 потребители на Yettel TV ще могат да ги използват 100 дни безплатно.

На старта си Yettel TV идва в няколко форми. Всеки абонат ще получи устройство за телевизора си, което е с Android TV и достъп до Play Store. То може да използва Wi-Fi или кабел за връзка с 5G модема. Вече има и приложение за Android смартфони, като от компанията посочиха, че работят и с останалите мобилни платформи.

В най-близко бъдеще ще има и приложения за основните марки смарт телевизори - за напълно безкабелни интернет и телевизия.

Снимка 613291

Източник: Явор Николов

Колко ще струва: Първоначално телевизията ще идва в пакет с 5G фиксиран интернет от Yettel, по-нататък ще е достъпна и като отделна услуга. Сега, например, 50 мегабита в секунда скорост на сваляне и по-малкият от двата тв плана ще е на цена от 32,99 лв. на месец, а двойна скорост и двойно по-голям избор на канали ще излиза 37,99 лв.

Първата половин година таксата промоционално ще е 1 лев на месец.

От Yettel не ограничават потребителите каква свързаност ще използват, за да гледат телевизията у нас или на територията на ЕС. Необходима е единствено добра интернет връзка. Поддържа се адаптивен битрейт, така че качеството ѝ ще влияе и на качеството на картината.

Yettel и CETIN България подписаха 10-годишен договор за доставка на електроенергия с Електрохолд

Yettel и CETIN България подписаха 10-годишен договор за доставка на електроенергия с Електрохолд

Двете компании ще покрият почти цялото си потребление с електроенергия от възобновяеми източници

Контекст: БТК/Vivacom и A1 през годините развиха своите телевизионни продукти и след придобивания на множество доставчици, като в резултат днес те предлагат микс от различни технологии - кабел, сателит и оптика с интерактивни функции. Yettel (преди това - Telenor) остана концентриран предимно в мобилните услуги.

Навлизането на 5G мрежите направи възможно телекомът да предложи домашна интернет услуга, която конкурира традиционните начини на фиксирана свързаност - но с по-лесна инсталация без кабели и по-лесно използване извън титулярния адрес. Сега компанията използва именно това, за да внедри и телевизия.

Снимка 613289

Източник: Явор Николов

От Vivacom преди няколко седмици обявиха аналогично решение, което комбинира платформата им EON с 5G свързаност. A1 все още нямат домашен интернет през 5G в комбианция с IPTV - пакетите с мобилна свързаност са на 4G с ограничен трафик на максимална скорост и се комбинират със сателитна телевизия.

В прав текст: "Ние никога не се целим в нишата, целим се в масовия пазар. Мисля, че имаме шанс, защото голяма част от пазара не използва интерактивна телевизия", коментира търговският директор на Yettel Богдан Узелац.

Той показа данни, според които IPTV решенията все още са по-слабо разпространени в сравнение с класическата линейна телевизия по кабел или сателит.