Представяте ли си всички колеги да се събирате и заедно да избирате кой кандидат да бъде назначен за ваш нов колега или пък кой трябва да бъде уволнен? Колкото и странно да звучи, такъв модел на работа имат в германския телефонен оператор Sipgate.
В базираната в Дюселдорф работят 120 души и всеки от тях има глас при избора на нови служители. Фирмата всъщност няма класически отдел "Човешки ресурси", разказва Business Insider.
Двама служители имат задачата да се занимават със събирането на документите и данните за кандидатите, но те нямат право да вземат крайното решение за наемането на хората.
Екипите от различните отдели в Sipgate гласуват дали и колко хора трябва да се наемат към даден момент. След това се подготвя оферта за работа и се публикува. Служителите разказват за практиката си да известяват всеки един от отхвърлените кандидати, като дават точно обяснение каква е причината за това.
Одобрените кандидати идват на интервю, като на него присъстват трима до четирима души от отдела, с които се очаква, че те ще работят в бъдеще. Идеята е така да разберат дали те биха се вписали в работата с останалите хора.
Избраните биват поканени да работят на пробен период и получават обратна връзка от екипа на два пъти - след първия и след четвъртия месец.
Досега е имало и няколко случая, в които наетите нови служители не са успели да се сработят с колегите си. При такава ситуация всичччки членове на екипа разглеждат и обсъждат проблема, а накрая вземат решение заедно.