Като се има предвид настоящата криза на разходите за живот, вероятно бихте си помислили, че по-високото заплащане би било приветствано от повечето работещи хора и би довело до по-добри резултати, но изследванията казват друго. Всъщност, връзката между заплащане, мотивация и представяне е много по-сложна, пише RTE, цитирайки данните от нов доклад.

Въпреки че парите могат да мотивират в краткосрочен план за светски задачи, в дългосрочен план това не изглежда да е така. Резултатите от обширно международно изследване на Тим Джъдж и колеги показват много слаба връзка между заплатата и представянето.

Проучване на Gallup за ангажираност също не отчита значителна разлика в ангажираността на служителите според нивото на заплащане. Какво означава това за мениджърите? Ако искаме ангажирана работна сила, парите не са решението, дори ако искаме служителите да са доволни от заплащането си, парите все още не са решението.

Казано по-простичко, годежът не може да се купи. Всъщност някои изследвания показват, че парите могат да причинят повече вреда, отколкото полза, когато става въпрос за мотивация. Изчерпателно проучване в САЩ установи, че колкото повече служителите се фокусират върху заплатите си, толкова по-малко се фокусират върху задоволяването на интелектуалното си любопитство, усвояването на нови умения или забавлението, а именно това са нещата, които карат хората да се представят най-добре.

Работодатели искат да върнат служители в офиса, служители търсят отдалечена работа

Работодатели искат да върнат служители в офиса, служители търсят отдалечена работа

IT индустрията отново е най-гъвкава спрямо глобалните тенденции

Разбира се, това не означава, че трябва да работим безплатно. Ние всички трябва да плащаме сметките си и да осигуряваме семействата си, но след като тези основни нужди бъдат покрити, психологическите ползи от парите са съмнителни и значението на парите става субективно. Време е да помислим какво ценят хората и какво искат, вместо просто да ги компенсираме за това, което правят

"Твоето БЪДЕЩЕ" е обща платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерно развитие, която свързва талантите с бизнеса.

И така, какви неща мотивират служителите? Според проучване мениджърите трябва да отделят време, за да разберат какво ценят техните служители и да признаят персонала. Но признанието на служителите не се състои само в казването на "благодаря" или случайната награда. Вместо това, това включва изграждане на култура на признателност и признание, която повишава морала, ангажираността и производителността. Това не е просто приятна екстра за вашата организация. Той наистина добавя стойност на много нива.

Изследванията на Gallup ни казват, че липсата на признание е причината номер едно служителите да напускат работата си или да отсъстват и че това е ключово за повишаване на удовлетвореността от работата, мотивацията и лоялността, всички от които са от решаващо значение за задържането и привличането на най-добрите таланти в днешния конкурентен пазар.

Снимка 688923

Източник: iStock

Когато става въпрос за производителност и ангажираност, признанието е жизненоважно. Saïd Business School на Оксфордския университет установи, че щастливите служители са с 13% по-продуктивни от нещастните служители, 92% са по-склонни да повторят конкретно действие, след като са получили признание за него и че над 40% от работниците биха вложили повече енергия в работата си, ако бяха признавани по-често. Но има ли доказателства за официално признаване, което действително работи в индустрията?

Според проучване, проведено от Achievers, 83% от HR лидерите казват, че програмите за признаване са имали положително въздействие върху ангажираността на служителите, докато Globoforce установи, че компаниите с тези програми са 12 пъти по-склонни да имат силно ангажирана работна сила.

Проучване на Harvard Business Review установи, че 78% от респондентите вярват, че признанието на служителите е повлияло положително върху задържането на служителите. Всички тези резултати имат положителен ефект върху крайния резултат, но необходими ли са пари, за да се правят пари? Разбира се, че има, но не много.

Въз основа на проучване на Bersin & Associates компаниите, които харчат 1% или повече от ведомостта си за признаване, имат 79% по-висок процент на успех при постигането на бизнес целите си в сравнение с компаниите, които харчат по-малко от 1% от ведомостта си за признаване.

Служителите са попитани и те са отговорили. Не само, че 52% от тях искат повече признание от своите мениджъри, 41% искат повече признание и от своите колеги, но това не изглежда да се случва. Въпреки че служителите се нуждаят (и искат) признание за своите постижения и усилия в работата, 19,9% от служителите рядко или никога не получават признание от преки колеги, а 22,1% от служителите рядко или никога не получават признание от прекия си ръководител или ръководител.

Снимка 709270

Източник: iStock

Мениджърите понякога може да се колебаят да признаят служителите по различни причини, вариращи от страх от създаване на завист, опасения относно възприемането на справедливост и справедливост, лична несигурност и несигурност относно това как да осигурят признание. Но тези бариери могат да бъдат преодолени чрез приоритизиране на положителната работна култура и развиване на уменията, необходими за осигуряване на значимо признание на техните служители.

И така, как да мотивираме служителите по света за работа след ерата на Covid-19, когато вече има толкова много различни фактори - като технология, разнообразие, устойчивост, карайки служителите да искат различни начини на работа или дори да се откажат - т. нар. "тихо напускане".

Една четвърт от IT специалистите у нас гледат към кариера в друг сектор

Една четвърт от IT специалистите у нас гледат към кариера в друг сектор

Почти всички в бранша настояват за дистанционен или хибриден модел на работа

Парите са едно парче от мозайката, но всички служители имат различни лични цели, ценности и нужди, така че естествено това, което мотивира, ще се различава от един служител до друг. Това налага по-закръглен подход към мотивацията. Изследване на Harvard Business School предлага насоки за работодателите в това отношение, като ни напомня, че парите не винаги говорят и че други видове награди могат да бъдат евтини, но също толкова мотивиращи, колкото парите.

Метриките не са единствените неща, които трябва да се измерват, понякога има място и за субективно измерване на ефективността. Помислете за други мотиватори като увеличаване на автономията на служителите, овластяването им да вземат решения, създаване на възможности за сътрудничество и свързване с техните колеги.

Изследванията показват, че положителните работни взаимоотношения допринасят за удовлетворението от работата и мотивацията. Намирането на начини да помогнете на служителите да намерят гордост и удовлетворение в работата си също допринася много за изграждането на емоционална ангажираност към организацията.

Когато става въпрос за признание и мотивация, бъдете открити и справедливи с вашия персонал. Ако сте мениджър, попитайте служителите си как можете да ги опознаете по най-добрия начин. Може би ще се изненадате как това изгражда доверие у тях и колко креативни могат да бъдат техните отговори.