Хляб определено има - не само в буквален смисъл при прясно изпечените хлебчета, но и в преносен, когато говорим за кариерни възможности и предимства. За да потърсим отговора, насочваме поглед към един от основните представители на ритейл сектора в лицето на Lidl, който тази година бе обявен за №1 работодател в бранша у нас по данни на световната организация TOP Employers Institute.

Повече от магазин

"Възможностите, които може да открие един кандидат в Lidl, са много различни и далеч не са само тези, които хората виждат, докато пазаруват при нас. Разнообразието от професии е огромно - от строителство, през продажби, до стоково снабдяване и много други", казва Катерина Шопова, директор "Човешки ресурси" в компанията. Тук работят специалисти, които отговарят за всяка една дейност по веригата - за строителството на магазините; за продуктите, които се предлагат на рафтовете; за цялостната логистика и ежедневния транспорт на стоката до всички 118 магазина в страната; за процесите в магазините, ИТ обезпечаването на всяка дейност, маркетинг комуникацията, счетоводството и много други.

Така в компанията възможност за реализация могат да намерят коренно различни професионалисти - от строител, през търговец, до графичен дизайнер или HR специалист.

"Твоето БЪДЕЩЕ" е обща платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерно развитие, която свързва талантите с бизнеса.

Лидер при възнагражденията

Възнаграждението е друга много важна тема, която може да наклони везните към един или друг работодател. По данни на "Ефектът Lidl" - оценка на икономическото въздействие от дейността на Lidl в страната, изготвена от Института за пазарна икономика, веригата е лидер в бранша по средни нива на заплащане за 2021 г. Анализът сочи, че средната месечна заплата в компанията за периода е с над 81% над средната в сектора и с над 53% по-висока от средната работна заплата за страната.

Lidl реагира и на инфлацията в страната, като в отговор два пъти осигурява финансов бонус за всички свои служители. "Постоянно обогатяваме пакета с придобивки. През изминалата година увеличихме ваучерите за храна в размер на 200 лв. месечно. Добавихме и нова придобивка за колегите с ученици - отстъпка от Уча.се и подарък за първия учебен ден", коментира Катерина Шопова.

Според нея, това са част от реалните примери, с които компанията заявява своята подкрепа и дава на служителите си сигурност, предвидимост и спокойствието, че могат да разчитат на своя работодател.

Катерина Шопова, директор "Човешки ресурси" в Lidl

Източник: Лидл България

Катерина Шопова, директор "Човешки ресурси" в Lidl

Инвеститор в знанието

Друг ключов приоритет за компанията като работодател е развитието на служителите. "През изминалата 2022 г. сме инвестирали с 37% повече в обучение и развитие, а часовете, прекарани в обучения, са над 30 000", казва Катерина Шопова. Наскоро компанията стартира и едногодишна образователна програма с фокус върху уменията на 21 век, с която дава възможност на ръководни кадри и служители в централата да посетят 14 обучения по различни теми. Ежедневно на разположение е и дигитална библиотека с над 15 000 обучителни курса. В допълнение, за ръководните кадри се организират различни програми за развитие на лидерските им умения. В резултат 70% от ръководните кадри в магазините са се издигнали именно отвътре.

№1 работодател в бранша

В началото на тази година компанията получи за четвърти пореден път международния сертификат TOP Employer. Още по-голямо признание е, че според данните на световната организация Lidl е №1 работодател в бранша и в ТОП3 на най-добрите работодатели в страната. Най-автентичната оценка обаче идва от служителите на веригата. Според международно проучване на Lidl от 2022 г., 90,2% от служителите в Лидл България биха препоръчали компанията като работодател. "Готовността на нашите служители да препоръчват компанията на свои близки и познати е най-ценният показател за нагласата на хората и тяхната оценка за нас", обобщава Катерина Шопова.