Ericsson публикува по-добри от очакваните тримесечни печалби при силно търсене на 5G мрежово оборудване, дори когато коронавирусът предизвика масови фалити на някои бизнеси. Акциите на шведската телекомуникационна компания се повишиха с 5%, пише Reuters.

Въпреки че компанията предупреди за спад в продажбите занапред, резултатите показаха способността на Ericsson да издържи на натиска, свързан с пандемията, който натисна спирачките в други индустрии в световен мащаб. Телекомуникационният сектор е сред малкото, в които има нарастващо търсене, тъй като все повече хора работят от дистанция от домовете си.

"Съществува краткосрочна несигурност около обемите на продажбите поради COVID-19 и макроикономическата ситуация, но при сегашната ситуация нямаме причина да променяме финансовите си цели за 2020 и 2022 г.", казва в изявление главният изпълнителен директор на компанията Бьоре Екхолм.

Последователният ръст на продажбите през второто тримесечие ще бъде по-нисък от нормалния, поради прекъсване на веригите за доставки и забавяне на световната икономика, заявиха от Ericsson и добавят, че досега няма съществени ефекти върху търсенето.

През трите години в които начело е Екхолм, той постигна обрат в Ericsson, подобрявайки печалбите на фона на нарастващото търсене на 5G оборудване от следващо поколение.

В Китай, Ericsson победи конкурента си Nokia за 5G договори от China Mobile, най-голямата в света телекомуникационна компания.

Ericsson се състезава срещу Nokia и китайската Huawei Technologies за регистрация на клиенти, които искат да надстроят своите мрежи до 5G.

5G натискът идва, когато Huawei е изправен пред политически реакции заради предполагаемото използване на мрежово оборудване, за шпиониране, което компанията отрече.

Ръстът на приходите на Huawei се забави през първото тримесечие, но компанията определи представянето си като "устойчиво" при натиска на САЩ и на фона на пандемията.

Коригираната тримесечна оперативна печалба на Ericsson нарасна с 30% до 455 милиона долара, като това е над прогнозираното.

Екхолм заяви, че брутният марж в бизнеса с мрежи е нараснал до 44,6%, от 43,2% година по-рано, позовавайки се на стабилните основи на бизнеса в множество региони.