Ръководената от главния изпълнителен директор Пол Браун Inspire Brands е отправила оферта за придобиване на Dunkin" Brands, предаде Yahoo. Цената, при която сделката може да се случи, е 8,8 млрд. долара, което представлява премия от 20% над стойността на Dunkin" Brands към края на миналата седмица.

Въпреки това от самите Inspire Brands са отказали да коментират сделката. "Не обсъждаме слухове относно хипотетични цели за придобиване", е казал техен говорител. Но сливането е потвърдено от Dunkin".

"Dunkin" Brands потвърждаваме, че имахме първоначални дискусии за придобиване от Inspire Brands", посочват от компанията. "Засега няма сигурност, че ще се достигне до сделка. Нито една от групите няма да коментира, преди да се стигне до финализиране."

Dunkin' Donuts се отказва от поничките в името си

Dunkin' Donuts се отказва от поничките в името си

Компанията ще набляга на кафето и други напитки

До момента от Inspire не криеха интереса си да се сдобият с компания за бързи закуски, а Dunkin" e сред лидерите в сегмента, особено при покупките в ранните часове на деня. Самият Браун, който е собственик и на веригите Arby"s, Buffalo Wild Wings, Jimmy John"s и Sonic, изтъкна целта си да изгради империя от обекти с потенциал за растеж, която да постигне значителни икономии от мащаба и възможности за лесна миграция на човешкия капитал.

UNIQA окончателно придоби AXA след сделка за €1 милиард

Застрахователен лидер с бизнес в България придоби конкурент за €1 милиард

Групата вече има над 15 милиона клиенти

"Наистина стойността на изграждането на широко портфолио от брандове и постигане на икономии от мащаба чрез придобивания изигра много добра роля през последните няколко месеца по отношение на стойността на нашето портфолио", каза Браун в интервю през август. "Нашата стратегия получи валидация през последните месеци."

Ако придобиването на Dunkin" се осъществи, това ще е най-голямата сделка, финализирана от Браун, който изкупува компании от над три години. Придобиването на Sonic беше за сумата от 2,3 млрд. долара през 2018 г., като то също беше при премия от 20% над пазарната оценка на компанията. Buffalo Wild Wings пък беше купена за 2,9 млрд. долара година по-рано.