Американската компания Dunkin' Brands Group Inc е решила да се откаже от думата Donuts (поничики) в названието на основната си търговска марка от следващата година.

Веригата Dunkin' Donuts, която ще се нарича вече само Dunkin', сега ще се фокусира повече на напитките, чийто дял в оборота представляват около 60 на сто, пише The Wall Street Journal.

Главният изпълнителен директор на Dunkin' Brands Дейвид Хофман заяви, че основната част от продажбите на напитките се пада на кафето.

От януари следващата година в рекламите, сайтовете, на опаковките и върху другата продукция на компанията ще започне да се използва само наименованието Dunkin', информира изданието.

Въпреки това, поничките ще останат съществена част от бранда, отбелязват от компанията, която всяка година продава по целия свят над 2,9 милиарда от тези популярни сладкиши.

Котировката на акциите на Dunkin' Brands във вторник нарасна с 1,3%. Пазарната капитализация на компанията от началото на тази година се е увеличила с 14,3% - до $6,1 млрд. В същото време за този период фондовия индекс Standard & Poor's 500 е прибавил към стойността си 9,1%.

Компанията Dunkin' Brands съществува от 1940-та година и в настоящия момент има над 20 хиляди точки за продажба на своята продукция в повече от 60 страни по света. Нейни са световно известния бранд за понички Dunkin' Donuts и сладоледа Baskin Robins.