Въпреки че влаковете съществуват от 1804 г., не навсякъде има връзка с гара или железопътна линия. Една от основните причини някои страни да не разполагат с железопътни системи са ниската гъстота на населението и бедността.

Express.co.uk класира десетте най-големи държави в света без обществени железопътни линии. Ето кои са те:

Либия

Либия не е имала действащи железници от 1965 г. Плановете за нова мрежа се разработват от години, но строителството беше спряно поради гражданската война през 2011 г.

Чад

Инфраструктурата съседната на Либия Чад ед доста лоша, особено на североизток с речния транспорт, ограничен на югозапад. През 2012 г. имаше планове за железопътна линия, която обаче не беше построена.

Историята на първата жп гара в света

Историята на първата жп гара в света

Тя се намира в Европа, но не в континенталната й част

Нигер

Нигер използва железопътните линии на държавите Бенин и Того, за да превозва стоки от брега до границата си. Държавата има само една вътрешна железопътна линия, от Ниамей до Досо, която е построена през 2016 г.

Сомалия

В Сомалия е имало жп линии - само една. Това е Могадишу-Вилабруци, която е била построена от Италия през 1910 г. Тя свързвала столицата със земеделските райони, но беше демонтирана през 40-те години на миналия век.

Как една изоставена гара в Испания се превърна в луксозен хотел

Как една изоставена гара в Испания се превърна в луксозен хотел

След години на ремонти гара "Канфранк" посрещна първите си гости през януари 2023 г.

Централноафриканската република

Централноафриканската република също е имала намерения да построи железопътна линия през 2002 г. от Камерун до столицата на ЦАР, но в момента в страната няма железопътни линии.

Йемен

Освен лошото състояние на пътищата в Йемен, страната няма железници, въпреки че правителството има планове за изграждане на нова инфраструктура.

Папуа Нова Гвинея

Транспортът на Папуа Нова Гвинея е ограничен от планински терен. Столицата не е свързана с пътища с други големи градове и много села могат да бъдат достигнати само със самолет или пеша.

Оман

В Оман няма главни железопътни линии, но са планирани. В страната има малък туристически влак до пещерния комплекс Al Hoota на четири минути пътуване.

Исландия

Исландия няма обществени железници, въпреки че има предложения за линии между Кефлавик и Рейкявик. Бившите железници са затворени.

Бутан

До 1961 г. в Бутан придвижването обикновено се случва пеша или с помощта на мулета и коне, заради липсата на пътища. Сега има 8 000 км пътища и две летища, но няма железопътни линии.

Параноята на Путин: Президентът на Русия пътува с влак, за да не бъде следен

Параноята на Путин: Президентът на Русия пътува с влак, за да не бъде следен

Разказ на бивш служител от Федерална служба за сигурност на Руската федерация