Революционен високоскоростен жп проект на стойност 25 милиарда евро е на път да революционизира пътуването между два красиви града на Стария континент. Става въпрос за Милано столицата на Франция - Париж. Двата града са на над 800 км път.

Маршрутът превръща пътуването с влак в сериозен конкурент на пътуването със самолет. Освен това новата високоскоростна железопътна линия Торино-Лион - която се простира на приблизително 273 км - ще свърже италианските и френските мрежи.

Вече започна строителството на международния участък, който ще пресече Алпите през тунел Mon d'Ambin, свързвайки долината Суза в Пиемонт с Мориен в Савоя. Този тунел с дължина 60 км е на път да се превърне в най-дългия железопътен тунел в света, който ще надмине швейцарския тунел Gotthard с дължина 57 км.

Общата цена на линията се оценява на удивителните 25 милиарда евро, като само международният участък струва 8 милиарда евро. Проектът има за цел да пренасочи товарния трафик от камиони към железопътен транспорт, намалявайки емисиите на въглероден диоксид и замърсяването на въздуха в района.

Проектът обещава по-бърз пътнически транспорт за намаляване на въздушния трафик. Новата линия ще има максимален наклон от 12,5%, в сравнение с 30% на съществуващата линия, и максимална надморска височина от 580 метра, което е по-малко от предишните 1388 метра.

Новият нощен влак на Европа, който ще минава през седем града

Новият нощен влак на Европа, който ще минава през седем града

Услугата е създадена, за да осигури устойчива и удобна опция за пътуване между градове и дестинации за зимни спортове

По-широките криви ще позволят на тежките товарни влакове да преминават с 100 км в час мили в час и на пътническите влакове с 225 км в час, което значително намалява времето за пътуване и потреблението на енергия, както и разходите.

Предстоящата железопътна мрежа може да революционизира пътуването, тъй като намалява времето за пътуване на пътниците от Милано до Париж от седем часа до само четири, правейки услугата пряка конкуренция с авиокомпаниите.

Единственият по рода си влак с 200 вагона, който пренася желязна руда през Сахара от 60-те години на XX век

Единственият по рода си влак с 200 вагона, който пренася желязна руда през Сахара от 60-те години на XX век

Маршрутът е от 700 километра и е един от най-дългите в света

Европейският съюз вече е покрил 40% от разходите за тунела и дава знак за увеличаване на тази цифра до 55%. Освен това ЕС изглежда готов да подкрепи разходите на френската страна за разширение, ако те надхвърлят основните модификации на съществуващото.