Сръбската държавна компания за железопътна инфраструктура - Infrastruktura Zeleznice Srbijeq съобщи, че е подписала сделка на стойност €153,6 милиона с местната фирма Extra Auto Transport. Става въпрос за ключов инфраструктурен проект -изграждането на 22-километровия железопътен обход около южния град Ниш, съобщава сръбската eKapija.

"Extra Auto Transport участва като водещ член на консорциум, който включва още China Road and Bridge Corporation", се съобщава в изявление на Infrastruktura Železnice Srbije.

Снимка 667643

Източник: iStock

Очаква се работите да започнат през юли тази година и да продължат 1035 дни. След като бъде завършен, новият, еднорелсов електрифициран железопътен път ще позволява скорости до 120 км в час.

БДЖ ще има конкурент: Идва нов пътнически жп превозвач за срок от 15 години

БДЖ ще има конкурент: Идва нов пътнически жп превозвач за срок от 15 години

Министерският съвет прие решение за провеждане на процедура за избор на компания за обществен превоз

Обходният път на Ниш е част от текущия проект за основен ремонт на 100-километровата железопътна линия, свързваща Ниш с Димитровград, на границата с България.

Дейностите по основния ремонт започнаха през ноември 2023 година. Проектът включва реконструкция на 80-километровия участък Сичево-Станичение-Димитровград, изграждане на обходния път на Ниш и електрификация на цялата железопътна линия, която свързва Ниш с Димитровград и българската граница.

През март министърът на транспорта на Сърбия - Горан Весич, обяви, че страната ще започне реконструкцията на 230-километровата железопътна линия, свързваща Белград с Ниш през 2025 година. Според плановете, скоростта на движение на влаковете ще се увеличи до 200 км/ч, а времето за пътуване ще се скърати до час и 40 минути, вместо сегашните шест часа.

Железопътната линия Белград-Ниш е част от паневропейския коридор X, свързващ Централна Европа с гръцкото егейско пристанище Солун. Разклонението му - Коридор Xc, следва маршрута от Ниш през Димитровград до българските градове София и Пловдив и турските Одрин и Истанбул, свързвайки Белград със столиците на България и Турция.

БДЖ купува 76 вагона от Deutsche Bahn: означава ли това високоскоростни влакове

БДЖ купува 76 вагона от Deutsche Bahn: означава ли това високоскоростни влакове

Чрез новата доставка държавните железници ще модернизира тнад 20% от подвижния си състав