Министърът на строителството, транспорта и инфраструктурата на Сърбия Горан Весич заяви, че реконструкцията само на сръбската част от железопътната линия Белград-Бар ще струва между 1,5 и 2 милиарда евро. По думите на министъра Сърбия и Черна гора са се договорили да кандидатстват съвместно в Европейското Комисията (ЕК) за финансова подкрепа за обновяването на тази "ключова за икономиката на Балканите" железопътна линия, пише eKapija.

Весич, който подписа съвместно писмо до ЕК за споменатата железопътна линия с министъра на транспорта на Черна гора Мая Вукичевич, очаква ЕК да признае важността на този проект в рамките на Плана за растеж на Западните Балкани.

Сърбия и Черна гора разчитат на финансова помощ от ЕС за реконструкцията на жп линия, която ги свързва

Сърбия и Черна гора разчитат на финансова помощ от ЕС за ключова жп линия

Линията е от стратегическо значение за икономиките на двете страни

Белград се надява да получи финансова инжекция от Брюксел и ще настоява за това.

Снимка 476322

Източник: EPA/БГНЕС

"Реконструирахме част от железопътната линия, от Ресник до Валево, остава да реконструираме още 210 километра в Сърбия, от Валево до Връбница, докато Черна гора трябва да поднови 160 км от участъка. В Сърбия реконструкцията ще струва 1,5-2 милиарда евро, което ще разберем, когато приключи търгът", заяви Весич пред местната TV Happy.

Министърът подчертава, че реконструираната железопътна линия Белград-Бар ще бъде проектирана за 120 км/ч, но в определени участъци влаковете все пак ще се движат с 80 км/ч.

Според него, по същия начин, заедно със Северна Македония, Сърбия е поискала средства от ЕС за реконструкцията на железопътната линия Брестовац-Скопие, докато с Босна и Херцеговина реконструкцията на Белград-Сараево е била договорена в подобен начин.

"Опитваме се да засилим регионалното сътрудничество и да установим връзки с нашите съседи", обобщава министърът.

Финансова инжекция: Брюксел дава €1,2 милиарда на Западните Балкани

Финансова инжекция: Брюксел дава €1,2 милиарда на Западните Балкани

За какво ще се използва инвестиционният пакет?