Бизнесът с производство и търговия на фалшиви стоки е нараснал до рекордните 461 милиарда долара в глобален мащаб. Това показва нов доклад на Организацията за икономическо развитие и сътрудничество (ОИСР).

През 2013 г. продажбите на ментета са се увеличили до 2,5% от световната търговия, което е почти двойно повече от тези през 2008 г., когато техният дял е бил в рамките на 1,9%.

Това означава, че преди три години този бизнес е бил с големината на икономиката на Австрия. А днес може би е дори още по-голям.

Данните показват, че сред най-често фалшифицираните марки са Rolex, Nike, Ray Ban и Louis Vuitton. По отношение на вида стоки, най-много ментета има при спортните обувки, следвани от дрехите, кожените изделия и технологичните джаджи, допълва CNN Money.

Не е изненада, че най-много такива продукти се произвеждат, продават и изнасят от Китай. В рамките на Европейския съюз (ЕС) импортът на фалшификати представлява 5 на сто от целия внос.

Въпреки че купуването на една такава стока не изглежда като особено голям проблем за потребителите, от ОИСР предупреждават, че тази търговия представлява „сериозна икономическа заплаха, която възпрепятства иновациите и растежа”.