Надвечер ще стане ясно също така дали профсъюзите ще призоват към стачка и утре. Възможни са още протести в утрешния ден петък, в понеделник, вторник и сряда.
Не само Източна Германия - големите мегаполиси в старите федерални републики също са засегнати. За цялата ФРГ близо половината от надземните железници и регионалният жп транспорт са вървели независимо от стачката.
В Мекленбург-Предна Померания и в Бранденбург близо 80% от влаковете за къси дистанции не са се движили. В Бремен, Хамбург и Хановер влаковете се движат с ограничена честота, на всеки 10 минути в града и на 20 минути в покрайнините. Video: SPIEGEL TV
В Саксония и Тюрингия са спрели близо 50% от влаковете.
Шефът на персонала на немските железници е казал, че в цялата страна стачкуват 1,400 машиниста. Било недопустимо цяла Германия да окуцява заради малка група стачкуващи. Освен това стачката губела силата си - днес на пътя във ФРГ е имало повече пътници и влакове по сравнение с миналия петък.
От стачния комитет напротив твърдят, че стачката има много добро участие. Работниците ставали все по-осъзнати и не се поддавали на провокациите на Bahn.
В Мюнхен, Хановер и Рейн-Рурската област има особено големи задръствания, защото хората са принудени да използват МПС вместо влакове за придвижване.
Със стачката профсъюзите искат да постигнат исканията си за отделен договор за заплащането на пътуващия персонал. Компромисното предложение от страна на железниците бе отхвърлено и преговорите бяха прекратени.
От Die Bahn викат GDL да се върне на масата на преговорите и въпреки това не искат да приближават предложениеята си към исканията на работниците. „Освен предложеното 10% увеличение и отделния договор за заплащане, няма да има ново предложение". Профсъюзите не са съгласни с подобно примирие, тъй като са изчислили, че нетното покачване на заплатите ще дойде на едва 4,5%.
Според екстрено допитване, 66% от берлинчани считат, че стачкуващите трябвало да се съгласят с предложенията на работодателите си, докато 27% са за настояване докрай на своето. 55% ще проявят разбиране, ако стачката бъде възобновена. Като цяло обаче 73% намират исканията на стачкуващите за отделен договор за заплащане за безсмислени. Във втория стачен ден изнервените клиенти на железниците са повече.
Там, където пътниците е трябвало да чакат с часове за своя влак, се е стигнало до остра размяна на реплики със стачкуващите. „Някаква идиотщина се прави тук. От три часа съм на път". Профсъюзите твърдят: повечето от пътниците застават зад нас.