За първи път наблюдаваме феномена "пандемия на информацията". Ако нямахме много информация, нямаше да имаме усещането за кошмара, в който всички живеем сега. Когато потребителя е готов да потребява много, с оглед на настоящата ситуация, той е получава и достоверна и недостоверна информация. Това каза ПР експертът Пепи Димитрова в предаването Money.bg по телевизия Bulgaria On Air.

Според нея, в момента сме такава ситуация, че колкото е важно да получаваме информация, толкова е и опасно.

"Всички в момента ставаме жертви на дефицит на недоверие. Пред последните десетилелия доверието в политици и институции се рушеше и това не е валидно само за България. Хората сега нямат доверие на науката и по-скоро са склонни да следват теории на конспирациите, нямат доверие на властта, както и на медиите", заяви още тя.

В ситуация, в която всеки инфлуенсър с повече последователи има тежест на медия, ще попадаме в клопките на фалшиви новини, по думите на Димитрова.

Но как да си върнем доверието?

Вероятно единственото решение е глобален консенсус за това как да продължим, казва експертът. "В момента навсякъде по света, от бедните до богатите държави, човекът е изправен пред избора дали да заложи на правата си или на здравето си. Във всяка екстремна ситуация, приемаме нови правила, по които живеем, а след това те стават постоянни и наш стандарт на живот."

След като коронавируса премине, ще трябва да приемем, че ние ще бъдем повече проследявани, казва тя. Правителството в Китай въведе мерки не само за проследяване на хората и това какво правят, а и за следене на тяхната телесна температура. "Когато властта каже, че ще носим гривни, които отчитат жизнените показатели, ще се окаже, че трябва да го го правим. Те ще изпращат сигнали до правителствата, корпорациите. Тогава ще можем да преценим дори как се увеличава пулса на някого, дори при гледане на рекламен клип и при това да разберем дали му влияе", каза тя.

Ако продължава обаче сегашният хаос, ще се разделим, на такива които ще се лишат от много права в името на здравето си и на такива, които ще успеят да устоят ценностите си.

Ще има ли други промени?

По думите на експерта дигитализацията, която толкова отлагахме и която се случва сега принудително ще остане. "Образованието няма да се върне към старите стандартни норми, защото това поколение, което сега се учи по този начин, няма да се върне към писането на лист", каза Димитрова.

Бизнесът

Според експертът компаниите, които са създали общият около себе си, ще оцелея и ще удържат ударите на кризата. "Ако компанията има доверени партньори, дори сега да е стопирала дейност с тях, възстановяването след рова ще е много по-лесно. Отново говорим за доверие". Това което, компаниите е добре да правят сега е благотворителни кампании.