Общите загуби на БДЖ са от порядъка на над 400 млн. лева. Това заяви новият председател на УС на БДЖ Симеон Евтимов пред bTV. Той посочи, че няма да се създават очаквания за бързо повишаване на скоростта на влаковете, но фокусът е върху мобилизация на собствените ресурси. Според новият председател това, което БДЖ предлага в момента трудно се вписва в понятието "услуга". 

Евтомов не коментира изказване на транспортния министър за "сериозни изтичания под формата на изкуствени разходи".

Той определи рязкото подобряване на чистотата във влаковете като първа и приоритетна задача, като това трябва да бъде постигнато в първите месеци.

По думите на Евтимов българските железници през последните години са загубили профила си на национален превозвач, като допълни, че трябва да се създаде стандарт, който железницата да може да поддържа с различни параметри на услугата.

Според него в момента условията за подобрение са благоприятни, тъй като има европейска политика за зелена мобилност, а и самата железница е готова за преструктуриране. Ако в процеса на преструктуриране, постигнем подобряване на качеството на услугата, което да съответства на цената, ще привлечем и пътници, посочи той.

Не можем да се сравняваме с японските и германските железници, смята Евтимов

"Стремежът ще е да модернизираме технологията на определяне на графика. Ще успеем да ускорим влаковете, които се движат до Варна и Бургас в лятното им разписание" коментира той.