Представители на банковия и застрахователния бизнес у нас дискутираха успешните практики във финансовия сектор по време на форум MySuccess.bg in Finance: Клиентът 3.0. На бизнес форума, който се проведе вчера в Шератон София Хотел Балкан, бяха разгледани и иновациите в банковия сектор, създаването на нови продукти и връзката банка-застраховател.

За да се справи с предизвикателствата на днешната икономика, всяка една банка трябва да оптимизира разходите. Според Ева Любомирова, издател на списание ENTERPRISE, успешният начин това да се направи е чрез въвеждането на иновации. Тя акцентира и че банките трябва да обърнат особено внимание на връзката с потребителите в социалните медии, мобилните приложения и cloud технологиите.

„Колкото до застрахователния сектор, там наблюдаваме ръст с 6.6% на премиите гражданска отговорност и с 18% на имущественото затраховане. Това показва, че хората започват да обръщат внимание на имотите и живота си", допълни Ева Любомирова, цитирайки данни на Комисията по финансов надзор за първото тримесечие на 2013 г.

По данни на GfK Bulgaria 61% от българите на възраст над 15 години имат поне една банкова сметка, сподели по време на форума Таня Тошева, директор „Финансов пазар" в комапнията. Проучването сред 600 потребители на банкови услуги показва, че интернет банкирането се използва предимно от по-заможните клиенти на банките, които са 54%. 43% от тях банкират онлайн и чрез своите смартфони.

Българите все по-често използват и опцията за картови разплащания. Наблюдава се ръст от 26% на плащанията през ПОС терминал с кредитна карта и от 29% с дебитна карта, обобщи равитието на този сектор изпълнителният директор на Екселио Алианс Магдалена Чакър. Тя допълни, че тенденции в сектора на картовите разплащания са насочени към електронни разплащания съвместно с международни картови организации, повишаване на сигурността на разплащанията и цялостната ориентация към мобилните технологии.

Иновациите в банковия сектор бяха проследени от Екатерина Кирилова, директор на управление „Маркетинг и клиентски сегмент" в УниКредит Булбанк. Тя разказа за иновативния клон на банката и сподели малките идеи, които печелят доверието на клиентите.

Участниците в бизнес форум MySuccess.bg in Finance обърнаха внимание и на връзката между банки и застрахователи и възможностите за тясно сътрудничество. Според изпълнителния директор на ЗАД Армеец Цветанка Крумова бъдещето на банковото застраховане ще се основава на екслузивно сътрудничество между банка и затраховател в резултат от засилващата се необходимост да се предлагат всички услуги, от които клиентът имат нужда.