Икономика на Полша сега не е готова за преминаване към еврото, коментира министърът на финансите на страната Анджей Домански пред полски медии. Полша е петата по население страна в ЕС, както и шестата по размер икономика в Европейския съюз.

"Когато става въпрос за икономика, тогава не трябва да бъдем нито песимисти, нито ентусиасти. Би трябвало да бъдем реалисти, и аз съм реалист. Според мен, фактите са еднозначни - към момента полската иконоимка не е готова за приемане на еврото", казва Домански. Той добавя в тази връзка: "Като икономист трябва да кажа ясно - икономиката на страната не е готова за въвеждането на еврото".

Полша иска да си върне продадения на Saudi Aramco дял в своята най-голяма рафинерия

Полша иска да си върне продадения на Saudi Aramco дял в своята най-голяма рафинерия

От настоящото полско правителство смятат, че делът е продаден под пазарната стойност

По-рано през април министърът на финансите коментира, че полската икономика е спечелила многократно от наличието на собствена валута (злота), тъй като по време на криза националната валута на страната поддържа икономическия растеж.

От десетте държави които както Полша, се присъединиха към Европейския съюз през 2004 г., само три все още не са преминали към еврото - освен Полша, това са Унгария и Чехия.

Полша обяви основния си доставчик на оръжие за 2023-а - какво въоръжение е закупила

Полша обяви основния си доставчик на оръжие за 2023-а - какво въоръжение е закупила

Средствата за отбрана на страната достигнаха 4% от БВП

При това, наскоро полското министерство на финансите изчисли, че членството на страната в ЕС й е донесло за 20 годиини, около 161,6 милиарда евро.

По-конкретно, финансовото ведомство е стигнало до посоченото, изчисляавйки разликата между парите, отпуснати от Брюксел, и вноските към ЕС на самата Полша. Финансовата подкрепа на Евросъюза за полската иконоимка се оценява на 2,1 процента от брутния вътрешен продукт (БВП) на страната.

Вместо от Китай: Купуваме двуетажни влакове за над 300 милиона лева от Полша

Вместо от Китай: Купуваме двуетажни влакове за над 300 милиона лева от Полша

Задава ли се положителна промяна за българския железопътен транспорт?