В публичното пространство се твърди за китайския технологичен производител Huawei, че:

"първото десетилетие на века компанията е посветила на разработването на базови станции, второто на мобилните телефони, а трето ще бъде за софтуер за управление на автономни коли".

Изглежда Huawei настина следва тази линия, пише Quartz. Китайският гигант си поставя за цел да достави автономни автомобили със собствена система за управление до 2021-2022 година. Това е заявил стратегическия архитект на компанията Данг Уеншоун.

Сега технологичният производител прави интелигентен софтуер за големи автомобилни имена като Audi, GAC Toyota Motor и държавните китайски компании за коли Еnergy Automobile и Changan Automobile.

Първите автономни коли със система за управление на Huawei ще бъдат представени от китайски производители според думите на Данг. Те обаче ще са налични на пазара както в Китай, така и в Европа.

Тези новини идват малко след като САЩ наложи забрана на американските компании да поддържат отношения с Huawei. А това доведе до последващи откази на фирми извън Щатите да работят с китайския гигант.

Въпреки това Huawei запази добрите си позиции на пазара, като започна да разчита на продажбата на лаптопи. Компанията трябваше да има продукция, на която да разчита, за да запази постигнатия резултат от 2018 година. Тогава продажбите ѝ стигнаха 100 милиарда долара.

Huawei ще работи по въвеждането на 5G в Русия

Huawei ще работи по въвеждането на 5G в Русия

Компанията подписа сделка и до следващата година това трябва да стане факт

Автономията е следващото поле, в което китайският гигант иска да се развива. Huawei има добра подготовка за внедряване на 5G технологията, което я прави приоритетен избор за автомобилните производители. А те искат да използват интелигентни софтуери в техните бъдещи разработки.

По време на автомобилното изложение в Шанхай през април, Huawei e представила първия 5G комуникационен хардуер за коли и връзка чрез 5G радио. Благодарение на нея китайските държавни автомобилни производители са комуникирали помежду си в реално време.

Пекин си е поставил за цел да се превърне в град на интелигентни превозни средства, поне такива, които могат да се управляват автономно до определена степен. По план половината от произведените коли през 2020 година трябва да имат споменатите характеристики.

Всички големи китайски компании като Tencent и Alibaba инвестират средства в разработването на автономни технологии. А автомобилните компании търсят начин да направят продуктите си автономни поне частично. От Huawei са заявили, че ще разработят 4-степенна система за автономно управление, което означава, че колата няма да има нужда от никаква човешка намеса.

Преди това да се случи обаче, технологичният гигант ще трябва да се справи с два сериозни проблема. Първият е отношенията със САЩ и наложената забрана от Администрацията на Тръмп, което означава, че Huawei няма да може да си сътрудничи с нито една американска компания. А другата бариера е забавящия се автомобилен пазар в Китай.

Водещи технологични компании забраняват достъпа на служителите си до Huawei

Водещи технологични компании забраняват достъпа на служителите си до Huawei

Те не искат техните служители да контактуват с колеги от китайския производител