Британската компания P2i добавя чрез нанотехнология покритие върху телефони и други джаджи, което отблъсква водата. Обикновено тя праща инженери в заводите на своите клиенти, за да идентифицират и разрешават проблеми с качеството, разказва Wired.

В свят, в който самолетите не летят, а границите са затворени, това обаче се оказва проблем. Така в някои заводи P2i вече разчита на система, която използва изкуствен интелект, за да забелязва и най-малките дефекти. "През последните четири месеца заради коронавируса трябваше да преоценим как да извършваме дейността си", казва Нийл Харкрайдър, главен оперативен директор.

За да забелязва проблемите, P2i използва технология от компанията Instrumental. Камери, монтирани на машините, изследват повърхността на телефона след поставяне на нанопокритие и алгоритъм алармира, ако процесът не е изпълнен точно. "В момента тази система е основната, през която извършваме контрол на качестовто", казва Харкрайдър.

Пандемията накара редица производители да преосмислят установените вече практики. Роботите може и да са далеч от заместване напълно на хората от производствения процес, който изисква чевръсти пръсти. Но системи като тази, използвана от P2i, показва тяхната полза.

Преди пандемията повечето компании не са имали желание да разрешават на външни лица, включително на партньорите им, да се свързват с производственото оборудване заради притеснения за сигурността, казва Харкрайдър. Сега обаче пет завода вече са позволили машините на P2i да бъдат свързани, следени и контролирани дистанционно.

Производителите отдавна използват компютри, за да следят продуктите за дефекти или други проблеми, но преди това включваше конкретни написани правила, което прави поставянето на такива машини бавно и трудно. Изкуственият интелект може да бъде научен как трябва да изглежда един перфектен продукт и кои проблеми трябва да бъдат отстранени.

Instrumental е създадена от инженери на Apple. "Традиционните системи не могат да откриват добре проблеми, тъй като използват определен списък от правила", казва Анна-Катрина Шедлецки, главен изпълнителен директор.

В завода на Toyota в Индиана, в който се произвежат стотици автомобили на ден, контролът върху качеството е критично важен. Ако грешната част бъде поставена в таблото на автомобила, производството може и да се наложи да спре. Работниците обикновно сканират баркода на всяка част, за да се уверят, че тя е правилната. В завода обаче скоро ще заработи роботизирана система, която ще управлява камера, която пък ще снима частта, която служителят държи в ръцете си. И след проверка ще дава разрешение тя да бъде поставена.