Водещият медиен конгломерат в Русия пусна местен конкурент на популярното приложение за споделяне на кратки видеоклипове TikTok. Инициативата е част от плана на Кремъл да намали влиянието на чуждестранни технологични компании, пише The Moscow Times.
Газпром Медия, подразделение на държавния газов гигант Газпром, пусна услугата Yappy в понеделник. То е създадено с подкрепата на фондацията Иннопрактика — оглавявана от Катерина Тихонова, втората дъщеря на президента Путин.
300 блогъри получиха ранен достъп през септември. Платформата има подобни на TikTok функции и позволява качването на кратки вертикални видеоклипове с дължина до 60 секунди.
Русия анонсира намерението си за местен конкурент на TikTok към края на 2020 г. Китайското приложение попадна под обстрел заедно с американските технологични гиганти по-рано тази година, когато отказа да премахне постове, които руското правителство заяви, че "карат деца да присъстват" на протестите в подкрепа на хвърления в затвора критик на Кремъл Алексей Навални.
TikTok е и сред 13-те социални медии, които трябва да отворят офис в Русия до края на 2021 г. — според закон, който цели да увеличи влиянието на Кремъл върху чуждестранните технологични компании.
В Русия TikTok е сред петте най-популярни социални медии с над 40 млн. потребители.