Майер посочва пред германски медии, че изборът на дестинация за огромната инвестиция е бил сведен от 4 варианта на 2

Новата фабрика на Volkswagen в Източна Европа, която ще произвежда автомобили с марката Skoda, ще има годишен капацитет от 350 000 броя коли. Това става ясно от изказване на главния изпълнителен директор на дъщерната компания Skoda Бернхард Майер, цитиран от специализираното издание Automotive News Europe.

Германският гигант планира да премести производството на чешкия автомобил в по-голяма фабрика в региона на България и съседните страни. Една от причините е, че чешката марка отбелязва от години силни продажби и има нужда допълнителен капацитет. Според плана новото проиводство трябва да отвори в края на 2022-а или началото на 2023 година.

Майер посочва пред германски медии, че изборът на дестинация за огромната инвестиция е бил сведен от 4 варианта на 2. Тук е мястото да припомним, че България е сред вариантите за германския концерн. Освен нея, в състезанието участват Румъния, Сърбия и Турция.

Синдикатите на Volkswagen блокират новия завод на компанията в Източна Европа, за който и България се бори

Синдикатите на Volkswagen блокират новия завод на компанията в Източна Европа, за който и България се бори

Работниците настояват да бъде преоборудван и използван съществуващ такъв

Очаква се новата фабрика да произвежда SUV моделите Skoda Karoq и Seat Ateca, но "не е окончателно решено". Тя ще има големината на досегашната в чешкия град Квасиний, където в момента се произвеждат двата модела. На тяхно място в чешкото производство ще се правят други модели на компанията - като Volkswagen Passat например, който досега идваше от германския град Емден.

Skoda - колкото повече произведе, толкова повече ще продаде

Инвестиционният ход, от който България се надява да спечели, е провокиран от запълването на капацитета на двете фабрики в Чехия - в Квасиний и Млада Болеслав, които произвеждат Skoda. По думите на Бернхард Майер, марката може да загуби продажби тази година, защото не й достига производствен капацитет. Иначе казано, поръчките са повече от възможностите за бързото и изпълнение.

Skoda можеше да продаде над 100 000 допълнителни бройки коли през 2018-а, ако производствените мощности го позволяваха, казва още Майер.